Laptop - awaria BIOSu


(Krzysiek Ts) #1

Witam!

Dziś wykonując 'aktualizację' BIOSu w swoim laptopie dokonała się rzecz straszna - komputer się zawiesił. Czekałem trochę czasu, niestety nic, ekran zamarł. Gdy wcisnąłem spację pojawił się blue screen, zrzut pamięci. Ekran zamarł ponownie, nie miałem innego wyjścia jak wyjąć baterię (przycisk włączania nie reagował). Przy następnym uruchamianiu czarny ekran, nic się nie ładuje, zatem BIOS został zniszczony. Nie wiem kto wymyślił aktualizację BIOSu na poziomie windowsa, ale cóż, stało się... I tutaj mam takie pytanie. Zależy mi na danych z dysku, więc czy mogę go wyjąć nie tracąc gwarancji? klapki są na wkręty więc jak je wykręcę będą ślady, dlatego się obawiam o utratę gwarancji. Ile może trwać naprawa takiego uszkodzenia? (myślę, że wgranie BIOSu wystarczy). Zapytałbym się o to wszystko konsultanta ale w weekendy infolinia nie działa.

Notebook - hp dv5-1070ew, nówka sztuka - data kupna 17.08.08

Z góry dzięki za odpowiedzi :slight_smile:


(Technik Elektro) #2

tak możesz wyjąć dysk nie tracąc gwarancji, nie przyznawaj się, że aktualizowałeś bios bo obarczą cię kosztami naprawy, zgłoś z informacją, że się nie uruchamia dojdą sami dlaczego

po co flashowałeś bios w lapie ?? nei flashuje się niczego poza przypadkami jak update poprawia stabilność (oryginalna wersja ma bugi) oraz dodaje nowe funkcjonalności.


(Krzysiek Ts) #3

Dlaczego mieliby mnie obarczyć kosztami skoro aktualizowałem BIOS paczką dostępną na stronie producenta? Flashowałem właśnie z tego powodu co piszesz. Wiadomo - nowsza wersja to pewnie coś nowego dali. Zresztą zaglądam do tych aktualizacji co jakiś czas i instaluję najnowsze, wcześniej na tym samym laptopie robiłem aktualizację BIOSu ale wszystko przebiegło pomyślnie...

Ile może trwać naprawa?


(system) #4

naprawa będzie trwała około 2 tygodni. bo w serwisach jest tak że nawet jak można coś zrobić szybko i odesłać klientowi sprzęt za np. 3 dni to i tak się czeka do ostatniej chwili bo serwisanci wychodzą z założenia że nie ma po co się śpieszyć


(Krzysiek Ts) #5

Rozumiem. Więc co powiedzieć konsultantowi? Awaria powstała sama z siebie czy wtedy gdy robiłem aktualizację BIOSu? Gdybym dał im tego notebooka bez dysku to raczej ciężko im będzie ustalić co było powodem awarii. Zresztą mnie prawdę mówiąc powód awarii mnie nie interesuje - ja robiłem tak jak zalecali w tej paczce. I jeszcze ostatnie pytanie, czy faktycznie można odesłać laptopa do serwisu bez dysku twardego?


(system) #6

z tego co wiem laptop ma być komplety w oryginalnym opakowaniu. ale możesz zapytać kuriera który przyjedzie po laptopa, o ile będziesz z tej możliwości przesyłki korzystał.


(Technik Elektro) #7

nie kombinuj wyślij komplet, jak bez dysku trafi to nie wiadomo jak serwis na to zareaguje (w końcu było grzebane)...na wszelki nic nie mów o updacie, tutaj serwis też może stwierdzić, że awaria powstała w skutek nieprofesjonalnego podejścia do operacji flasha