Od dłuższego czasu mam problem z moim laptopem Fujitsu siemens S7010d. Laptop co jakiś czas, czasami co 2min, czasami po godzinie, restartuje się lub zawiesza (ekran pozostaje taki sam, nie można nic włączyć/wyłączyć, dźwięk również się wyłącza). W takich wypadku mogę jedynie zresetować laptopa. Problem ten pojawia się w różnych sytuacjach, często zdarza się tak, że laptop nie chce się włączyć(zaczyna głośniej pracować i nic się nie odpala). Został wykonany format już dawno temu i nic to nie pomogło. Zakupiłem również podkładkę chłodzącą i również nie poprawiło to sytuacji. Sprawdziłem RAM Memtestem, w połowie wyskoczyły jakieś błędy, więc wywnioskowałem, że jest to wina ramu. Dzisiaj zakupiłem dwie kości, żeby sprawdzić i niestety na nich laptop również się zawiesza. Proszę o pomoc, z góry dziękuję.
Ten błąd wskazuje dalej na problemy z pamięciami. Kupione pamięci były dobierane pod laptopa czy są kontabilne to też zrobić skan Memtestem nowe pamięci. Można przeskanować dysk programem HD Tune i dać screeny z zakładek: Health czyli Smart oraz z zakładki Error Scan po przeskanowaniu czy nie pojawią się czerwone kwadraciki czyli bad sectory.
Wartości z Hd Tune z zakładki Health Smart nie są najlepsze naprzykład C7 błędy 28 wskazują na problem połączenia między płytą główną a dyskiem. Zwykle w takim przypadku zaleca się zmienić kabel sygnałówy łączący płytę główną i dysk i porównać odczyt Smart. Dodatkowo (01) Raw Read Error Rate też wyświetla błędy i to dużo. Ale narazie można zmienić kabel sygnałowy wyżej wspomniany i zobaczyć czy wartości Smart się poprawią. Ktoś możę się dołączy i dokładniej wytłumaczy te wartości Smart które masz bo jednak coś wykazało pomimo że nie ma bad sectorów. Może kiedyś laptop upadł i był większy wstrząs i naruszyło głowicę dysku z tą te błędy smart.
Problem niestety nadal istnieje. Przy przenoszeniu, przesuwaniu laptopa zawiesza się lub restartuje. Drobne poruszenie biurkiem powoduje zawieszenie komputera, wydaje mi się, że coś może nie łączyć, ale niestety nie wiem co. Co mam sprawdzić?
Skoro tak, to można wykluczyć, że winnym jest układ zasilania, w którym przy podłączeniu kabla mogłoby dochodzić do przepięcia i w rezultacie wyłączania bądź zawieszania się komputera.
W takiej sytuacji zostaje jedno - rozebranie komputera. Na początek warto by sprawdzić, czy nie ma luzów w pamięciach RAM oraz w podłączeniu dysku. Później dopiero można brać się za sprawdzanie procesora.