Laptop często się wyłącza, podejrzewam infekcje


(Robass) #1

Witam serdecznie. Ostatni raz zaglądałem do was w maju 2017 r. I ponownie jestem zmuszony prosić o pomoc,laptop zaczął się znowu często wyłączać,do tego na przeglądarce Google Chrome,wyskakują dziwne okienka z reklamami po prawej stronie,co jest troszkę denerwujące,zamykanie ich przed tym zanim się zacznie prace z przeglądarką.
Oto logi z FRST-

http://wklej.org/id/3398119/
http://wklej.org/id/3398121/
http://wklej.org/id/3398123/

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.


(synaptyk) #2

na początek przeskanuj AdwCleaner i wklej log tutaj


(Robass) #3

Log z AdwCleaner-
http://wklej.org/id/3398136/


(synaptyk) #4

Powinno być już lepiej ale

Możesz odinstalować nero, imgburn, poweriso jeżeli robisz tylko zgrywanie plików na dysk ponieważ windows 10 ma do tego wbudowane narzędzie. Wystarczy że wkleisz je na dysk DVD i klikniesz prawym i nagraj na dysk. Jeżeli korzystasz z bardziej zaawansowanych rzeczy to zostaw jeden z tych programów bo robią raczej to samo

Możesz także odinstalować stary office 2000 i zainstalować Libreoffice 6 który na pewno będzie lepszy

Do DVD sprawdza się dobrze VLC który mógłbyś używac zamiast PowerDVD

Jak dalej występuje problem to wklej ponownie log z FRST


(Robass) #5

Cóż zrobiłem wszystko wedle wskazówek,ale nadal wyskakują dziwne reklamy na przeglądarce,nie zależne okienka po prawej stronie które muszę zamykać zanim zacznę pracę.
Ponowne logi z FRST.
http://wklej.org/id/3398177/
http://wklej.org/id/3398178/
http://wklej.org/id/3398179/

Dodam że potrafi wyskoczyć kilkadziesiąt okienek zanim zamknę wszystkie.


(synaptyk) #6

Usun program Smart File Advisor
a potem uruchom ponownie komputer


(synaptyk) #7

Pobierz też malwarebyes anti-malware i zainstaluj. W opcjach jak chcesz możesz ustawić by nie skanował w czasie rzeczywistym plików. Przeskanuj cały komputer nim. Jak będziesz chciał to możesz go po tym odinstalować albo zostawić i co jakiś czas skanować nim komputer


(iJuliusz) #8

@synaptyk dobrze poradził, aby usunąć SmartFileAdvisor.
Dodatkowo usuń LegendOnline, gdyż oznaczony jako niechciany, może “doklejać” reklamy.
W Chrome nie ma infekcji.

  1. W Chrome w Ustawieniach Zaawansowanych na samym dole uruchom Resetowanie ustawień. Resetuje tylko ustawienia, nie zakładki i hasła.
  2. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\PIRAT\Downloads
    fixlist.txt (1,5 KB)
  3. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  4. Po restarcie wklej plik wynikowy.

(Robass) #9

Witam ponownie i życzę całej załodze wesołych i spokojnych świąt.
Przechodząc do sprawy,LegendOnline mam od dawna,a te cuda zaczęły się dziać od jakiegoś czasu.
A nieraz w wolnych chwilach pogrywam tam.
Oto log z naprawy FRST-
http://wklej.org/id/3398573/


(synaptyk) #10

I pomogło usunięcie SmartFileAdvisor?
Jak nie to przeskanuj komputer malwarebytes anti malware i dodaj jeszcze raz logi frst


(Robass) #11

Niestety jest kolejny problem malwarebytes anti malware znajduje 9 zagrożeń,skan jeszcze chwilkę trwa po znalezieniu tych 9 intruzów,po czym laptop się wyłącza.Podejrzewam ze chce się dobrać do jakiegoś gorszego świństwa i się laptop niestety wyłącza.Dałem mu specjalnie odpocząć,co by nie był zagrzany i niestety nie poszło.


(Tomek_) #12

W jaki sposób przebiega “wyłączanie się”? Czy jest to pełny proces zamykania (wylogowywanie, zapisywanie ustawień, zamykanie), czy nagle odcina się zasilanie?


(Robass) #13

Odcina zasilanie,pyk i po wszystkim.


(Tomek_) #14

Zaraz po wyłączeniu sam uruchamia się ponownie, czy trzeba go włączyć?
Zawsze daje się włączyć po takim odcięciu?

Możliwe że problem nie leży w systemie, tylko w hardware. Obstawiałbym przegrzewanie się lub problemy z zasilaniem. Czy komputer był ostatnio czyszczony? Działa głośno? Ile czasu mija od uruchomienia zanim dostanie wysokich obrotów?


(Robass) #15

Trzeba go włączyć,nieraz bywa tak dojdzie do okna logowania i przy wpisywaniu hasła potrafi się ponownie wyłączyć,lub zaloguje i po chwili znowu się wyłącza i tak potrafi 3-5 razy.Działa cicho i po uruchomieniu nie słyszę zwiększenia obrotów wentylatora.Kiedyś na pewno się przegrzewał,ale został przeczyszczony i teraz nawet jak przyłożysz rękę do wydechu,nie czuć gorąca,a wcześniej był nawet gorący na klawiaturze.
A i zawsze daje się uruchomić po wyłączeniu.


(iJuliusz) #17

Wykonaj ponownie skan FRST i wklej pliki. Zobaczymy co się zmieniło


(Robass) #18

Dodam ze zakombinowałem z Flash Player,pobrałem 64 bitowy i nie wiem czy zrobiłem dobrze,ewentualnie prosiłbym o podesłanie czegoś dobrego dla mnie.A flash player’a potrzebuje do gierki.A widzę już po grze ze jest gorzej jak było,a gra dokładnie to League of Angels II.
Oto ponowne logi z FRST -
http://wklej.org/id/3398733/
http://wklej.org/id/3398736/
http://wklej.org/id/3398737/


(Robass) #19

Witam. Wczoraj stała się niesamowita rzecz,tak pomyślałem ze jeszcze na wieczór włączę skanowanie w malwarebytes anti malware i co i przy 11 znalezionych zagrożeniach laptop znowu się wyłączył,ale już nie przy 9.Ale niesamowita rzecz nastąpiła dopiero dziś rano,kiedy postanowiłem włączyć laptop uruchomił się jak zwykle defender się włączył,malware na razie z auto startu nie wyrzuciłem,więc tez się włączyło i po chwili wyskoczyło okno z malaware ze znalazło 81 zagrożeń.
Wrzuciłem Screeny na hosting-

I co dalej działać?


(synaptyk) #20

Wygląda na to że najłatwiej w tym wypadku byłoby zgrać wszystkie pliki na inny dysk i zainstalować system od nowa a te dane przeskanować jeszcze antywirusem.

Jeżeli chcesz walczyć to możesz włączyć tryb awaryjny -https://www.download.net.pl/jak-uruchomic-windows-10-w-trybie-awaryjnym/n/7053/ - i wtedy przeskanuj malwarebytes system.
Jak nie pomoże to możesz popróbować jeszcze Malwarebytes AntiRootkit (https://www.malwarebytes.com/antirootkit/) i Avast(https://www.avast.com/pl-pl/download-thank-you.php?product=FAV-AVAST&locale=pl-pl)


(synaptyk) #21

Zapomniałem o skutecznym i prostym rozwiązaniu. Możesz zrobić pendrive z antywirusem i nim przeskanować komputer, tu masz krok po kroku jak się to robi https://support.kaspersky.com/8092