Laptop dla dziewczyny do Sims 4/5 do 3 tys. złotych

Witajcie.

Sąsiadka poprosiła mnie o poszukanie jakiegoś laptopa dla swojej ~11-13 letniej (tak mi się wydaje) córki do grania w Sims 4, ewentualnie 5 jeśli takowe się pokażą. Jako, że nie gram w tą grę a ostatniego laptopa kupiłem 12 lat temu nie bardzo wiem w co celować, nie chcę naciągać ludzi na niepotrzebne koszta. Ja osobiście celował bym w coś pokroju i3/5-10xxx, 8-16GB RAM, SSD oraz grafikę pokroju 1050Ti. Będzie super jeśli laptop będzie miał matrycę wielkości 17’ a to już niestety nie mieści się w wymaganiach dotyczących ceny tj. 3k.
Pytanie, czy jest sens kupować takiego “mocnego” laptopa do takiej gry?
Doradźcie coś proszę bo w tej kwestii jestem zupełnie zielony.

Ogólnie troszkę przeszacowałeś. Te Simsy, w niższych ustawieniach, ale płynnie, spokojnie pójda na 2200U za 1500 pln. Zacząłbym od rezygnacji z procka Intela 1xxxx. Zagadaj rano sąsiadkę, czy chce tanio, czy raz a dobrze do wszystkich gier na 5 lat. :wink:

Nie wszystkie mają Windowsa, a to dodatkowy koszt. Gdyby ja miał wybrać, to może być 8 GB RAM, dysk nawet HDD, to “kiedyś” rozbudujesz, ale grafiki nie. Klasy grafiki od najsłabszej MX 1xx/2xx - GT1050-RX560X-1050TI-1650. Ryzeny R 3xxx są porównywalne z I5-8XXX. Powodzenia. :wink:

PS. Zeby nie było, zestawienie wklejam z XKOMu bo maja większy wybór niż inne, aczkolwiek czasem w innych trafisz nieco taniej. :wink:

Na linuchu spokojnie idzie Sims 4 a żeby było ciekawiej to laptop z celeronem i 4gb ram :slight_smile:

Nie ma się co pchać w starsze procesory oraz dyski HDD, to jak strzelić sobie w kolano.