Laptop do grafiki i fotografii

Witam
Zastanawiam sie nad zakupem laptopa z przeznaczeniem do grafiki i obróbki fotografii. Chciałbym wydać na ten zakup do 4 tys (lub trochę więcej) ma to być mój drugi komputer ponieważ pracuje na stacjonarce ale na sesje lub do klienta ze stacjonarką nie pojadę.
Przede wszystkim zależy mi na jakosci matrycy, IPS pokrycie adobe RGB min. 65% .
Pozostałe parametry
Procesor i5 lub i7 (seria nie energooszczędna czyli bez “U” na końcu)
dysk SSD
Pamieć Ram min 8GB
Grafika dedykowana

Jakie modele byście polecili ?
Z góry dziękuję za pomoc.

Zawsze jak słyszę takie pytanie, to w odpowiedzi jest MacBook Pro z retiną, w tej cenie pewnie używany. Niestety nie jestem grafikiem, ani nie obrabiam fotografii, więc moja opinia jest chyba bez znaczenia. Sam Maców nie lubię.

1 polubienie

Przydałoby się trochę więcej informacji.

Jeżeli ma być to typowy mobilny sprzęt
ASUS ZenBook UX430UN i5-8250U/8GB/512SSD/Win10 MX150
Procesor U lecz 8 generacji 4 rdzeniowy jest całkiem niezłej wydajności, lekki mobilny z przyzwoitą matrycą FULL HD IPS sRGB 85% Adobe RGB - 55%, aluminiowa obudowa, podświetlana klawiatura, przyjemny design.

Większy model z lepszymi matrycami to 17 cali
Acer Aspire 7 i5-7300HQ/16GB/240+1000/Win10 GTX1050 - 85% sRGB i 56% AdobeRGB

ASUS VivoBook Pro 17 N705UD i5-8250U/8GB/256SSD/Win10 - 87% sRGB i 57% AdobeRGB.

1 polubienie

A tobie by się przydało gdybyś czytał co jest napisane - matryca dla grafika “Adobe RGB min. 65%

Mało, jak na dobry monitor 2,5-3k a laptop za 4k :wink:

Jakie modele byście polecili ?

Odkładać dalej…

98.9% sRGB / 64.2% AdobeRGB (dla FullHD)
Dell Xps 15 9560 i7 16G 512SSD FHD GTX1050 W10 NBD za 5790zł na allegro.

1 polubienie

Budżet 4k zł to trochę hipokryzja… do tego te bezsensowne komentowania.
Do profesjonalnej pracy i tak potrzebny jest monitor zewnętrzny.

Do pracy pewnie i owszem, ale