Laptop do okazjonalnej pracy przy grafice 2D

Cześć,
będąc przedstawicielem nurtu PC Master Race :wink: od zawsze unikałem pracy przy użyciu laptopa. Niestety w ostatnim czasie ograniczyło to nieco moją zdolność wplatania w pracę czasu na wypoczynek, dlatego muszę zaopatrzyć się w coś mobilnego. Założenia są następujące:

  • Procesor - coś z rodziny Core i5
  • RAM 8-16GB
  • Dysk SSD 128GB (magazynem danych będzie zewnętrzny HDD na USB 3.0)
  • Ekran matowy 15-16" 1920x1080
  • USB 3.0

Z racji że urządzenie nie będzie używane do codziennej pracy (grafika 2D), a jedynie okazjonalnie, w sytuacjach “awaryjnych”, podczas wyjazdów, myślałem o czymś poleasingowym. Jednak jak zauważyłem, sprzęt w dobrym stanie to około 1500zł ze zwykłym dyskiem HDD. Jeśli dołożyć do tego SSD oraz nową baterię, koszt rośnie o kolejne 500zł, co stawia pod znakiem zapytania sens kupna sprzętu używanego.
Dlatego rozpatrywałem Lenovo Ideapad 320-15 i5-7200U/12GB/128

Niestety nie mam doświadczenia z laptopami i nie wiem czy te modele Lenovo można obdarzyć zaufaniem.
Martwi mnie niewymienna (w prosty sposób) bateria, ponieważ praca w 90% przypadków odbywała się będzie przy zasilaniu z sieci, a (nie jestem na bieżąco, więc może się mylę) to może dość szybko ją ubić.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc w wyborze “ideału” :wink:

Cześć,

To nie te czasy że baterię musisz wyjąć :stuck_out_tongue: wystarczy że ustawisz tryb na 50 % ładowania. Za nie dużą dopłatą masz już z nowym procesorem 8 generacji Lenovo Ideapad 320-15 i5-8250U/8GB/128/Win10 który posiada 4 rdzenie jest sporo wydajniejszy w porównaniu do poprzedniej generacji, reszta bez zmian no system w cenie. Zaufanie do marki rozumiem, sam mam Lenovo idealny nie jest.