Laptop HP nie wyłącza się po aktualizacji do Windows 10


(Marylek2) #1

Witam, męczę się z tym odkąd przeinstalowałem system Windows 8,1 na Windows 10 w nowym (kilkumiesięcznym) laptopie HP ENVY 17 k100nw. Pobieram i instaluję wszelkie możliwe aktualizacje systemu z "Windows Update" oraz aktualizacje Laptopa z aplikacji producenta "HP Support Assistant" w tym także aktualizację BIOSu. Ustawienia opcji zasilania są prawidłowe (nie używam opcji uśpienia lub hibernacji systemu) a mimo to w żaden sposób nie mogę prawidłowo wyłączyć laptopa. Po kliknięciu w menu Start na Zasilanie > Zamknij gaśnie ekran lecz reszta laptopa chodzi nadal, wentylator, dysk, diody... wszystko pracuje w nieskończoność. Najciekawsze jest to, że wszystkie znane mi laptopy HP Pavilion i HP Envy w mojej rodzinie, wyprodukowane w ostatnich dwóch latach i posiadające Windows 10 mają dokładnie ten sam problem. Nie pomogła nawet ostatnia aktualizacja Windowsa z końca listopada która całkowicie przeinstalowała ten system. Zgłoszenie problemu firmie HP na nic się nie zdało bo poradzili ponowną instalację systemu z przywróceniem ustawień fabrycznych. Wszystko na marne. Nie mam słów jak bardzo upadła w moich oczach ta firma a używam różnych sprzętów HP od 15 lat. Czy inni użytkownicy laptopów HP z systemem Windows 10 też mają ten problem? Jak jemu ostatecznie zaradzić?


(abrakadabra77) #2

Wejdź do BIOS> potem w  zakładkę Advance > ustaw Intel Virtualization Technology na enabled> potem save& exit 


(Marylek2) #3

Niestety sposób zaproponowany przez ciebie okazał się jednorazowy. Każda kolejna próba wyłączenia znów kończy się fiaskiem. Sprawdziłem to na trzech laptopach HP. Dokładniej twój sposób wyglądała tak:

-BIOS > System Configuration > Virtualization Technology > Enter > zmiana z Disabled na Enabled > Enter > f10 > Enter.

Obecnie z trzech znanych mi sposobów prawidłowego wyłączenia laptopa działa tylko jeden: utworzyć skrót na pulpicie do zamknięcia systemu shutdown /s /t 0 wówczas system wyłączy się do końca. Pozostałe dwa sposoby w laptopach HP z systemem Windows 10 nie działają, czyli użycie menu start > zasilanie > zamknij, oraz krótkie użycie przycisku włączania / wyłączania laptopa (o ile w panelu sterowania w opcjach zasilania mamy ustawione zamykanie systemu przy użyciu tego przycisku). Niestety często zmuszony jestem użyć tego klawisza przez 5…6 sekund ale to na dłuższą metę może tylko zaszkodzić systemowi. Nadal czekam na trafne rozwiązanie problemu.


(abrakadabra77) #4

Kurcze  ot ciekawostka w  takim razie  bo 2  HP potraktowane  tym sposobem przestały stroić  fochy… Pamietam  że jak rozwiązania szukałem  problemu to było też  cosik o tym aby BIOS zaktualizować  również PO zainstalowaniu Windowsa Dychy -  może spróbujesz, a  nuż  pomoże ?


(WolfX) #5

Nie warczałbym na HP - To nie HP nawyczyniało cudów i wypuściło na rynek system z stanie co najwyżej pre-alpha, przedtem narzucając twór o nazwie uefi wszystkim partnerom. Pretensje do kierownika cyrku - https://www.microsoft.com/pl-pl/


(Marylek2) #6

No to chyba mam już konkretne rozwiązanie problemu: należy w Panelu sterowania wejść w Menedżer Urządzeń > Urządzenia systemowe i kliknąć prawym przyciskiem na Intel Management Engine Interface wybierając opcję Wyłącz. Sprawdzić jak zachowuje się laptop przy wyłączaniu. Jeśli dobrze się wyłącza to powinno się zainstalować starszą wersję sterownika (na przykład 9.0…) i w systemie Windows 10 ustawić opcję aby nie aktualizował sterowników automatycznie. U mnie zainstalowana była jego najnowsza wersja  11.0.0.1155 Rev.A  natomiast na stronie producenta laptopa HP dostępna jest wyłącznie ta sama wersja sterownika. Nigdzie nie widzę starszej, ale skoro mój laptop wyłącza się już prawidłowo to chyba nie będę jej szukał. Mam nadzieję, że nie jest to rzecz mega ważna dla systemu i że bez niej się on obędzie.

Dodam jeszcze, że na stronie Intel są dostępne różne wersje tego sterownika, ale po wskazaniu systemu Windows 10 wyświetlają się tylko 3 opcje wersji 11.0… zatem pewnie powinienem zainstalować na przykład wersję 9.0… nie patrząc na wskazania systemowe.

Ostatecznie pobrałem i zainstalowałem wersję  9.5.24.1790 i wszystko jest OK.