Laptop nie chce się wyłączyć - wieczne wylogowywanie

Witam,

Mam następującą sytuację z moim laptopem. Otóż od czasu do czasu nie chce się wyłączyć. Włączam normalnie laptopa i po wpisaniu hasła uruchamiają się wszystkie programy. Jeżeli uruchomi się także internet bezprzewodowy z Play’a, którego modem mam podłączony do gniazdka USB, to znaczy że jest wszystko w porządku. Jeżeli jednak okno z Play online się nie uruchomi, to jest dla mnie sygnał, że laptop się nie będzie chciał wyłączyć. Mogę klikać ikonę play online na pulpicie, próbować wyciągnąć modem i ponownie go podłączyć, ale to nic nie pomaga. W żaden sposób nie jestem w stanie otworzyć play online i podłączyć się do internetu. Dlatego pozostaje mi tylko uruchomić ponownie komputer. I tu pojawia się problem. Mianowicie nieważne czy kliknę uruchom ponownie, czy też zamknij laptop się nie chce wyłączyć. Programy się zamykają, wyskakuje okno “trwa wylogowywanie” i tak można czekać do wieczności. Kiedyś czekałem nawet pół godziny, aż się wyloguje, ale mimo to nic się nie zmieniło. Ciągle wyświetlało się okno “trwa wylogowywanie”. Jedyne co mogę w takich przypadkach zrobić, to nacisnąć i przytrzymać przycisk służący do włączania/wyłączania laptopa. Wtedy się automatycznie wyłączy.

Następnie uruchamiam laptopa i wyskakuje okno informujące mnie, że system nie został prawidłowo zamknięty z zapytaniem czy uruchomić normalnie, czy też w trybie awaryjnym. Klikam uruchom normalnie i wszystko już normalnie działa.

Co może być tego przyczyną ? Dodam tylko, że jest nowy laptop (kupiłem go półtora roku temu i jeszcze jest na gwarancji), a tego typu sytuacje nie zdarzają się często. Mniej więcej w 90 % przypadków laptop uruchamia się i wyłącza się normalnie. Jednak tego typu sytuacje powtarzają się regularnie. Poza tym, od pewnego czasu zauważyłem, że mój laptop coś szybko się nagrzewa. Szczególnie jest to zauważalne jak chcę wykonać pełne skanowanie programem antywirusowym. Dawniej uruchamiałem normalnie antywirusa i w kilka godzin się przeskanowało. Teraz w trakcie skanowanie się strasznie szybko nagrzewa i samoczynnie wyłącza. Dlatego jedynym sposobem na wykonanie pełnego skanowanie jest zapewnienie mu dodatkowego zewnętrznego “ochłodzenia”. Mianowicie poprzez przykręcenie grzejników do zera i otwarcie okna. Wtedy w mieszkaniu jest dość zimno i skanowanie wykonuje się bez problemu.

Cześć

Rozumiem że z odłączonym modemem USB problem nie występuje?

Jeżeli tak czy próbowałeś podpiąć modem USB go pod inne gniazdo USB?

W kwestii przegrzewania się laptopa - wyczyść układ chodzenia i problem powinien zniknąć.

Jeżeli nie masz dobrego dostepu do układu chłodzenia to oddaj go na gwarancję, niech go przeczyszą.

laptop się przegrzewa CPU ma za dużą tepmperature i spada jego wydajność np do 800 Mhz dlatego system tak wolno chodzi.

podaj logi z OTL może masz sporo smieci w komputerze wirusy takie rzeczy mogą mieć mase przyczyn.

Występuje. Nie ważne, do którego gniazdka USB podepnę modem i tak laptopa nie będzie się dało wyłączyć. Nawet jeżeli uruchomię bez modemu, a później go włożę i nic nie wyskoczy, to jest sygnał, że laptopa nie będzie się dało wyłączyć. I to się chyba tyczy wszystkich urządzeń USB, bo kiedyś zamiast modemu próbowałem podłączyć drukarkę i też nie reagowała.

W kwestii przegrzewania kupiłem sprężone powietrze i czyściłem go kilkakrotnie, ale nie za wiele pomaga.

Ściągnąłem program OTL 3.2.70.2, przeskanowałem komputer i mam dwa pliki o nazwie OTL.txt i Extras.txt. Jednak one są bardzo długie. Przekopiować je w całości ? Czy wystarczy tylko początek ? Chciałem je dodać jako załączniki, ale widzę że nie mam takiej możliwości.

Wrzuć je na http://www.wklej.org/ i podaj tu linki.

Każdy plik odzielnie.

plik otl: http://www.wklej.org/id/950535/

plik extras: http://www.wklej.org/id/950538/

Cześć

Jak dla mnie wygląda to na problem sprzętowy. A dokładniej na problem z gniazdami USB na płycie głównej.

Czy laptop jest na gwarancji? Jeżeli tak poleciłbym z niej skorzystać.

Tak, mam go na przedłużonej gwarancji do czerwca 2015 roku oraz jest ubezpieczony od przypadkowych uszkodzeń. Tylko jeszcze tych wszystkich umów ubezpieczeniowych nie czytałem.

Cześć

Możesz jeszcze spróbować przywrócić domyślne ustawienia w BIOSie i przeinstalować bądź zaktualizować sterowniki do chipsetu (o ile producent udostępnił nowsze niż te które posiadasz).

Jeżeli i to nie rozwiąże sprawy to będziesz musiał skorzystać z gwaracji.

Dzięki za podpowiedź, ale wydaje mi się, że w BIOS-ie są ustawienia domyślne. Nie znam się na komputerach, nigdy do BIOS-a nie wchodziłem, więc wątpię żeby coś się tam przestawiło.

Nie bardzo umiem znaleźć te sterowniki. Ściągnąłem sobie program SlimDrivers i po przeskanowaniu wyskoczyło mi, że sterowniki od kilka urządzeń mam nieaktualne. Dokładnie co te nazwy oznaczają, to nie wiem. Ale w trzech z nich pada nazwa HUAWEI (to jest nazwa modemu od internetu). Natomiast następne nazwy to: Realtek High Definition Audio, Realtek PCLe FE Family controler, ATI mobility Radeon HD 5650, AMD SATA controller. Natomiast nigdzie nie widzę tutaj płyty głównej.

Ściągnąłem również CPU-Z, żeby ustalić jaką mam płytę główną. Program wykrył, że nosi ona nazwę TOSHIBA NALAE 1.00. Chipset: AMD 758 GX. Southbridge: AMD SB850. Tylko jak wpiszę toshiba nalae sterowniki w google, to na polskich stronach nic nie wyskakuje.

krzysztof2345 ,

Podaj dokładny model laptopa, wtedy będziemy mogli poszukać sterowników. Powinien być umieszczony pod spodem laptopa, na pudełku, na okładce instrukcji obsługi etc.

Cześć

Nie prościej poszukać sterowników na stronie producenta laptopa czyli Toshiby? Pod spodem laptopa powinieneś mieć naklejke z dokładnym modelem na podstawie którego możesz wyszukać i pobrać wszystkie niezbędne sterowniki.

No jest naklejka z modelem.

Model: Satellite L675D-10V

Part no. PSK3NE-02100FPL

A to w każdym modelu tego laptopa jest taka sama płyta główna ?

Cześć

Tak w bardzo dużym uproszczeniu ten sam model laptopa = ten sam model płyty.

Patrzyłem na stronę Toshiby, ale nie bardzo wiem, które ściągnąć

Link: http://www.toshiba.pl/innovation/download_drivers_bios.jsp?LNG=20&service=CE&selCategory=2&selFamily=2&selSeries=178&selProduct=5417&selShortMod=1012&language=32&selOS=30&selType=all&yearupload=&monthupload=&dayupload=&useDate=null&mode=allMachines&search=&action=search&macId=&country=all&page=2&nextCl=true&startPage=1

Ewentualnie jest jakaś aktualizacja Biosa z listopada 2011 roku. Spróbować ją zainstalować ?