Laptop nie chce się wyłączyć

Witam!

Posiadam laptop Acer Aspire E1-571 od niecałych 3-ech miesięcy. Po 3-ech tygodniach nie mogłam go wyłączyć. Przy próbie wyłączenia go, On nie reagował. Po 2-im razie gdy próbowałam go wyłączyć, zaczął się zacinać i nie reagował na wszelkie próby. Ale to nie był jedyny problem… Laptop nie chciał się włączyć. Oddałam go do serwisu, został wymieniony dysk twardy i ponownie zainstalowany system (Windows 8 ). Myślałam, że problem zginie, ale nie. Teraz dzieje się to samo. Próbuje raz, nie reaguje, nie zacina się. Gdy 2 raz chce go wyłączyć, zaczyna się zacinać. Jest nawet tak, że zatnie się i nic nie da się na nim zrobić. Próbowałam przyciskiem od włączenia, ale to nie działa, nawet gdy czekam około 10-15 minut. To samo dzieje się gdy laptop jest na baterii albo podłączony do zasilania. Nieraz wyjmuje baterie albo odłączam go od zasilania, ale boje się, że to może mu tylko zaszkodzić. Ta czynność nie dzieje się za każdym razem, ale co 3-5 raz gdy chce wyłączyć laptopa.

Proszę o pomoc i poradę. Z góry dziękuje za pomoc!

W internecie wielkie litery oznaczają krzyk, dlatego proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.

Skoro w laptopie był wymieniony dysk i zainstalowany nowy system i problem nadal występuje to proponuję skontaktować się z serwisem i zażądać (w ramach reklamacji gwarancyjnej) dokładne usunięcia usterki, wymianę sprzętu bądź zwrot pieniędzy.

Spróbuj naprawić tym sposobem (wykonuj działania po kolei):

  1. Odłącz wszystkie zewnętrzne urządzenia od komputera (np. myszka, klawiatura; jeżeli używasz zewnętrznej karty sieciowej, pozostaw ją włączoną);

  2. Uruchom program Live Updater (powinien być fabrycznie zainstalowany, jeżeli nie jest zainstalowany pobierz go ze strony ointernetowej http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers wybierając swoje urządzenie i system operacyjny. Program jest w zakładce “Application”);

  3. Wybierz opcję “Sprawdź aktualizacje” (w uruchomionym programie);

  4. Zainstaluj dostępne aktualizacje (w uruchomionym programie);

  5. Uruchom ponownie komputer (jeżeli nie będzie chciał się wyłączyć, przytrzymaj przycisk zasilania, a następnie włącz komputer);

  6. Po uruchomieniu systemu podłącz odłączone wcześniej urządzenia (np. myszkę);

  7. Uruchom ponownie komputer, w celu sprawdzenia, czy usterka została naprawiona.