Laptop nie uruchamia się

Po instalacji windowsa 7, laptop nie uruchamia się. System staje na parametrach sprzętu (ekran startowy). Nie da się wejść w BIOSa ani startować z płytki. Ostatnie 2 linijki:

Pri Master: IC25N080ATMR04-0 MO40AD4A

Ultra DMA Mode-5, S.M.A.R.T. Capable and Status OK

Laptop ASUS z83V

2GB Ram

dysk 80 GB.

Karta ATI Readon x700.

Proszę o szybką odpowiedź.

Dodam też że po odłączeniu dysku twardego, da rade wejść w biosa, wie ktoś może czy problem leży w ustawieniach biosa? czy jak? Nie znam się na tym więc proszę was o pomoc ; (

Przeniesiono z działu Problemy z oprogramowaniem.

Ten model laptopa (konstrukcja z roku 2005) jest przeznaczony wyłącznie dla Windows’a XP, i to jest prawdopodobnie cała przyczyna problemu. Nie wszystkie modele laptopów dają sobie tak dalece aktualizować system.

Dobra rozumiem, to jak teraz zainstalowac xp skoro nie startuje mi z plytki a do biosa moge wejsc tylkn przy odpietym dysku. ?

Jeśli do BIOSu możesz wejść tylko przy odłączonym dysku, no to prawdopodobnie dysk jest uszkodzony… albo i gorzej! A jeśli już można wejść do BIOSu przy odłączonym dysku, to chociaż ustaw BIOSowi konfigurację standardową, czyli np. “_ Load Optymized Defaults _” lub podobnie, zatwierdź zmiany, zrestartuj i dopiero podłącz dysk. Ponownie spróbuj wejść do BIOSu już z podłączonym dyskiem. Może zaskoczy? Jeśli dysk jest sprawny technicznie , to nie może przeszkadzać w wejściu do BIOSu. Jeśli nadal z podłączonym dyskiem nie da się wejść do BIOSu, to dysk jest uszkodzony lub niestety jego kontroler na płycie głównej laptopa. Podstawa to BIOS i widoczny w BIOSie twardy dysk. Jeśli tego nie uzyskasz, to nie ma co mówić o dalszej pracy na tym laptopie.