Po instalacji windowsa 7, laptop nie uruchamia się. System staje na parametrach sprzętu (ekran startowy). Nie da się wejść w BIOSa ani startować z płytki. Ostatnie 2 linijki:
Pri Master: IC25N080ATMR04-0 MO40AD4A
Ultra DMA Mode-5, S.M.A.R.T. Capable and Status OK
Laptop ASUS z83V
2GB Ram
dysk 80 GB.
Karta ATI Readon x700.
Proszę o szybką odpowiedź.
Dodam też że po odłączeniu dysku twardego, da rade wejść w biosa, wie ktoś może czy problem leży w ustawieniach biosa? czy jak? Nie znam się na tym więc proszę was o pomoc ; (
Ten model laptopa (konstrukcja z roku 2005) jest przeznaczony wyłącznie dla Windows’a XP, i to jest prawdopodobnie cała przyczyna problemu. Nie wszystkie modele laptopów dają sobie tak dalece aktualizować system.
Jeśli do BIOSu możesz wejść tylko przy odłączonym dysku, no to prawdopodobnie dysk jest uszkodzony… albo i gorzej! A jeśli już można wejść do BIOSu przy odłączonym dysku, to chociaż ustaw BIOSowi konfigurację standardową, czyli np. “_ Load Optymized Defaults _” lub podobnie, zatwierdź zmiany, zrestartuj i dopiero podłącz dysk. Ponownie spróbuj wejść do BIOSu już z podłączonym dyskiem. Może zaskoczy? Jeśli dysk jest sprawny technicznie , to nie może przeszkadzać w wejściu do BIOSu. Jeśli nadal z podłączonym dyskiem nie da się wejść do BIOSu, to dysk jest uszkodzony lub niestety jego kontroler na płycie głównej laptopa. Podstawa to BIOS i widoczny w BIOSie twardy dysk. Jeśli tego nie uzyskasz, to nie ma co mówić o dalszej pracy na tym laptopie.