Laptop, pada dysk wg Hard Drive Inspector

Zainstalowałam z ciekawości ten program i sprawdziłam dysk w PC (ok) i w laptopie HP Compaq nx6110 i tu szok! Wynika z programu, że dysk pada, dlatego chciałam spytać czy można wierzyć temu programowi, czy nadaje sie on również do laptopa? Dołączam screeny.

harddiscmn5.th.jpg

smarthdihk7.th.jpg

sprawdź jeszcze co pokazuje HDD Life

I narzędzie producenta dysku.

http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t10073.html

Jeśli dysk działa bez problemu, to nie ma się co przejmować.

Pamiętam, że taki sam test przeprowadziłem na swoim półmiesięcznym laptopie - tyle tylko, że użyłem programu HDD Life. Wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem status, że dysk pada. Wszedłem na stronę producenta programu i okazało się, że program nie nadaje się do dysków stosowanych w laptopach - pokazuje błędne wyniki, czyli tak jak było u mnie: dysk był w pełni sprawny, a program pokazywał coś zupełnie przeciwnego. Miała pokazać się specjalna wersja programu HDD Life, która miała być przeznaczona wyłącznie do laptopów - czy się pojawiła? Nie wiem :slight_smile: od tamtej pory nie używam takich programów.

Radzę zainstalować program HDTune, wkleić screena z zakładki Health (status S.M.A.R.T.). Chociaż na drugim obrazku widzę, że też jest log ze S.M.A.R.T.'a. i wszystko wygląda OK.

Najwidoczniej program Hard Drive Inspector Professional podobnie jak opisywana przeze mnie starsza wersja programu HDD Life ma problemy z obsługą dysków 3,5" montowanych w laptopach.

Sprawdziłam narzędziem SeaTools spod DOS i nawet zainstalowałam inną wersję na dysku, ale mam problem bo jakoś nie kapuję jak zapisać log? A może on gdzieś na dysku jest, tylko nie umiem go znaleźć? Uruchamiając SeaTools z bootowalnej płytki, w opcjach nie widzę mozliwości zapisania logu, może trzeba użyć jakiegos polecenia? Bardzo proszę o info w jaki sposób uzyskać ten log.

To, czego się doczytałam to, że z dyskiem chyba ok, tylko mogą być błędy systemowe, zabieram się za defragmentację, chkdsk itp.

Póki co zamieszczam screen i log z HDDlife

hddlifekr2.th.jpg

HDDlife Project 3.0.0.146

(c) 2004-2007 by BinarySense Inc., http://www.hddlife.com, mailto:support@hddlife.com


11/09/2007 13:35:51.703

Try checking MSI devices... failed!


0: Device State: Online

0: Device number: 0

0: Model: ST94019A

ST94019A: DeviceInterfacePath: \\?\ide#diskst94019a ________________________________5.11____ #52db186e00.0.0#{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

ST94019A: Serial: 3KW6V25D

ST94019A: Firmware: 5.11

ST94019A: Manufacturer: SEAGATE

ST94019A: Disk size: 40007761920 bytes

ST94019A: Power status: Unknown

ST94019A: Health status: Good

ST94019A: Temperature: 36

ST94019A: Max. Temperature: 51

ST94019A: Bus type: ATA

ST94019A:ATA specific parameters:

ST94019A: Performance status: Good

ST94019A: AAM Is NOT supported

ST94019A: APM Supported

ST94019A: APM Enabled

ST94019A: Current APM: 128

ST94019A: Power On Hours: 1523

ST94019A: Health: 33

ST94019A: Performance: 33

ST94019A: Attributes count: 17

ST94019A: Attributes:

ST94019A: -------------------------------------------------

ST94019A: ID	Flags	Thresh	Value	Worst	Raw

ST94019A: -------------------------------------------------

ST94019A: 01	000f	22	38	33	000000000c04b255

ST94019A: 03	0003	00	63	63	0000000000000000

ST94019A: 04	0032	14	64	64	00000000000002ab

ST94019A: 05	0033	24	64	64	0000000000000000

ST94019A: 07	000f	1e	4e	3c	0000000004b694ea

ST94019A: 09	0032	00	63	63	00000000000005f3

ST94019A: 0a	0013	22	64	64	0000000000000000

ST94019A: 0c	0032	14	64	64	0000000000000311

ST94019A: c0	0032	00	64	64	0000000000000028

ST94019A: c1	0032	00	53	53	000000000000878d

ST94019A: c2	0022	00	24	33	0000000000000024

ST94019A: c3	001a	00	38	33	000000000c04b255

ST94019A: c5	0012	00	64	64	0000000000000000

ST94019A: c6	0010	00	64	64	0000000000000000

ST94019A: c7	003e	00	c8	c8	0000000000000000

ST94019A: c8	0000	00	64	fd	0000000000000000

ST94019A: ca	0032	00	64	fd	0000000000000000

ST94019A: -------------------------------------------------

hdtunekn9.th.jpg