Laptop Sony problem z gwarancją

Witam. 

Nie wiem czy znalazłem odpowiedni dział na założenie tego tematu, ale wydaje mi się najbardziej odpowiedni. 

 

Posiadam laptopa Sony svf1521h1ew, w którym przy otwieraniu matrycy, pękła obudowa klawiatury w samym rogu. 

Postanowiłem skorzystać z gwarancji, którą dodatkowo wykupiłem. Dodatkowo miałem uszkodzone wejście usb, oraz jeden klawisz do wymiany. 

Dziś otrzymałem telefon z serwisu, że nie są w stanie naprawić mojego laptopa i w zamian mogą dać mi za niego 1889 zł, Tą kwotę wycenili na podstawie dostępnego obecnie Asus f555lj-x0943t.

Niby czemu akurat wycenili go na podstawie jakiegoś beznadziejnego Asusa? Gdzie sprawdzałem i na Ceneo znalazłem Swojego Sony za 2.399zł a Asusa za 1.799zł, czyli różnica 600zł. 

Dodatkowo dziś na allegro, znalazłem kompletna obudowę do mojego Sony w cenie 229zł, wiec nie rozumiem, w czym mieli problem by go naprawić? 

Czy mogę się od tego odwołać, żądać większej sumy za niego, lub wymusić naprawę? 

Laptop był prezentem na urodziny, i naprawdę mam do niego wielki sentyment. 

Czy ktoś może wie co mogę zrobić, i mi doradzić? 

Pozdrawiam serdecznie

To są uszkodzenia mechaniczne pod gwarancję producenta to nie podchodzi, a co do ubezpieczeń itd to wszystko zależy jaką umowę podpisałeś :wink: