Laptop Toshiba - nie można zmienić boot mode, problem z bootowaniem

Cześć!

Mam problem z laptopem Toshiba Satellite NB10-A-104. Nie ma możliwości zbootowania jakiegokolwiek urządzenia, z wyjątkiem oryginalnego systemu zainstalowanego na dysku. Z tego co udało mi się ustalić jest to związane z UEFI i Secure Boot.Brakuje opcji Boot Mode w UEFI, która jest dostępna w nowszych wersjach BIOSU. Niestety BIOS wg. Toshiby mozna zaktualizować w takiej sytuacji tylko przez ich narzędzie uruchamiane w systemie Windows.

Oryginalna partycja z systemem Windows 10 została jednak uszkodzona. Mam możliwość wejścia jedynie do trybu odzyskiwania i ewentualnego skorzystania z cmd.exe, lub podjąć próbę twardego resetu (opcja W10), jednak to nie działa, gdyż systemu nie ma na dysku. Poprzez dysk odzyskiwania przygotowany na innym komputerze z W10 również nie udało mi się nic zrobić.

Sytuację rozwiązuje aktualizacja BIOSu, jednak nie mam pojęcia jak mam jej dokonać. Toshiba zaleca update przez system Windows, a skopiowanie plików aktualizacji na pendrive FAT32 i uruchomienie z nim laptopa nie przynosi żadnego efektu.

Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym problemem? Wydaje mi się, że najprędzej uda mi się coś zdziałać przez cmd.exe, do którego mogę się dostać przez tryb odzyskiwania Windowsa 10. Jednak tam mam dostęp jedynie do partycji X:\ i nie wiem w jaki sposób mógłbym uruchomic plik .bat rozpoczynający proces aktualizacji BIOSU z pendi!rve (zawarty w pakiecie aktualizacji Toshiby).

Link do aktualizacji BIOS:
https://support.toshiba.com/support/viewContentDetail?contentId=4005640

IMG_4434|666x500

Nikt nie potrafi pomóc?

W oknie cmd napisz :
notepad i kl Enter:
Plik > Otwórz – wybierz lokalizację.
Może plik .bat da się uruchomić