Laptop z linuxem - problem z instalacją Windowsa XP

Witam! Mam nowego laptopa Acer extensa 5235 z linuxem i chcial bym zainstalowac na nim windowsa xp profesional, lecz mam pewien problem. Po wlaczeniu sie instalatora i zaladowaniu wszystkich plikow pojawia sie taki komunikat :

“pojawil sie problem i system windows zostanie zamkniety, aby zapobiec uszkodzeniu komputera. Sprawdz czy na komputerze nie ma wirusow, usun wszelkie nowo zainstalowane dyski twarde i kontrolery dyskow twardych. aby upewnic siee czy jest on poprawnie zainstalowany i skonfigurowany uruchom program CHKDSK /F, aby sprawdzil, czy dysk twardy nie jest uszkodzony, a nastepnie ponownie uruchom komputer. Informacje techniczne : *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)” i nie moge nic zrobic, jedynie zresetowac komputer. Prosze o pomoc, poniewaz jestem zupelnie zielony w tym temacie.

Być może Windows nie potrafi znaleźć miejsca pod instalacje - ale tak tylko zgaduję. Spróbuj usunąć partycje jeśli nie zależy Ci na preinstalowanym oprogramowaniu.

Linux ma inny rodzaj systemu plików, i Windows tych partycji nie widzi. Musisz sformatować te partycje np. na NTFS

Nie zalezy mi na tym co teraz znajduje sie na laptopie, chce tylko zainstalowac windowsa, ale jak mam usunac partycje skoro po odpaleniu instalatora nie moge nic zrobic?

Przepraszam, ale jestem naprawde zielony w tych tematach. Mozna wiedziec jak sformatowac te partycje?

Np. za pomocą GParted LiveCD – http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Jeśli nie miałeś do czynienia z linuxem, to obejrzyj sobie tą prezentację:

http://www.dobreprogramy.pl/Linux-Insta … 11279.html

DO MOMENTU partycjonowania dysku no i wtedy uruchom GParted (startując z płyty CD), usuń stare partycje, zastosuj zmiany, utwórz nowe sformatuj na ntfs i instaluj xp.

Może ten laptop nie jest kompatybilny z Windowsem :?: :smiley: