Jak profesjonalnie i z zachowaniem względu niskiego budżetu, zorganizować klientów pocztowych w organizacji, gdzie użytkownicy pracują na komputerach rotacyjnie.
Często użytkownicy zmieniają komputery i żmudnym staje się ciągłe konfigurowanie Thunderbirda, z którego obecnie korzystam.
Jest jeszcze roundcube u dostawcy hostingu, ale tu z kolei problem, bo użytkowników męczy zapamiętanie hasła, a na innym komputerze, znów musieliby je zapamiętać w przeglądarce.
Do dyspozycji mam domenę i zastanawiam się czy coś z użyciem ldap można wdrożyć.
Chętnie przyjmę sugestie lub przykłady rozwiązań z Waszych doświadczeń
Jeśli tych pracowników nie jest wielu i nie możesz im założyć osobnych kont w systemie operacyjnym, to może załóż im osobne profile w Thunderbird?
Pracowników jest wielu. Każdy ma konto w AD i loguje się na wielu stacjach.
Sugerujesz foldery profili Thunderbird na serwerze i udsotepniania, tak aby po zalogowaniu na którym dowolnym komputerze użytkownik otwierał swój profil z serwera?
Alternatywnie, jakbyś miał ten serwer poczty u siebie to mógłbyś ożenić to z Kerberosem i nawet jakieś SSO zrobić.
Serwer poczty jest na zewnątrz
Czekaj bo nie łapię problemu.
Jeśli masz LDAP i profile roamingujące to przecież profil thunderbird czy outlook jest wewnątrz tego folderu więc przy logowaniu na inną końcówkę i tak zostanie zsynchronizowany.
Wygląda na to, że coś powinienem w polisach ustawić użytkownikom
Ustaw politykę przekierowania folderów i masz z głowy. Wyłącz pliki offline.
Jest tylko jedna rzecz, gdy profile są małe, działa to fajnie, gdy profil ma 40GB zaczynają się jaja, TB się wiesza, wolno działa. Pliki offline też muszą być wyłączone, bo zaraz zaczną się jazdy z synchronizacją i brakiem miejsca na dysku. Pliki się nie synchronizują, bo są zablokowane przez proces (ah ten kochany Microsoft). Gdy miejsce na dysku się kończy TB usuwa wiadomosci i pobiera je ponownie i tak w kółko, aż nie przybędzie miejsca na dysku.
Oczywiście na serwerze musisz mieć miejsce na profile, bez tego nie podziałasz.