Lenovo ideapad 700 - problem z BlueScreen igdkmd64.sys

Witam!

Jestem posiadaczem laptopa Lenovo ideapad 700-15 od ok. 2 tyg i po zainstalowaniu systemu oraz wszystkich sterowników mam problem z blue screenem(link poniżej). Zawsze mi się to dzieje gdy przeglądam internet. Zaczęło się to już pierwszego dnia po przystosowaniu komputera do pracy. Menedżer urządzeń pokazywał mi aktualne sterowniki karty graficznej lecz dalej się to działo więc postanowiłem pobrać jeszcze nowsze prosto ze strony intela jak i nvidia niestety nic to nie zmieniło. Wiele razy już mi pomogliście więc mam nadzieje ,że tym razem również się to uda. Z góry dzięki za pomoc :slight_smile:

 

Pracuje na windowsie 10 x64 Education N

Scan z Blue Screen View:                     Zdjęcie błędu: ZDJĘCIE

BLUE SCREEN VIEW

HDtune

SSD

HDD

HWiNFO

HWiNFO 1

HWiNFO 2

 

Link do sterowników które zainstalowałem: https://downloadcenter.intel.com/download/26228/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-10-and-Windows-7-8-1-15-40-?product=88345

 

Wyrzuć te stery, restart i czyszczenie systemu np: Ccleanerem i zastosuj stery firmowe Lenovo do kart grafiki i sprawdź.

Ja mam podobny model, tylko z większym ekranem - Lenovo IdeaPad (Y700-17ISK). Możliwe, że różnią się procesorem, na pewno różnią się dyskiem SSD. Mam ten sam błąd, pojawia się sporadycznie. Co ciekawe, ten błąd pojawiał mi się również na innym laptopie kilka miesięcy temu. Nie był na tyle częsty, by chciało mi się szukać rozwiązania.

 

Jeśli pojawia się na różnych sprzętach, to obstawiałbym błąd sterowników lub samego systemu, choć coś może być na rzeczy.

 

Z drugiej strony dotyczy różnych egzemplarzy tego samego sprzętu, więc może to jakaś wada produkcyjna i rozwiązania szukałbym na stronie supportu Lenovo. Warto poczytać też forum Lenovo. Zauważyłem, że tutaj na forum ciężko czasami otrzymać pomoc w trudniejszych kwestiach. W takim wypadku trzeba szukać w innych miejscach. Oficjalne strony wsparcia i fora internetowe wydają się najlepszym miejscem.