Lenovo Y580 - problem z blue screen


(Rob1234) #1

Witam serdecznie.

Niedawno kupiłem nowego laptopa Lenovo Y580 (konkretnie 15,6-lenovo-ibm-y580-i7-3630qm-8gb-1000-dvd-rw.html)

Wszystko jest OK, poza tym, że od początku wyskakuje mi regularnie Blue Screen. Błąd odnosi się cały czas do dwóch rzeczy: "MEMORY_MANAGEMENT ntoskrnl.exe" lub " IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ntoskrnl.exe"

Po zbadaniu szczegółów w programie BlueScreenView widać, że błąd cały czas powodują dokładnie pliki: ntoskrnl.exe+7efc0

Błąd występuje najczęściej (90% przypadków) po uśpieniu laptopa i wznowieniu pracy po np. jakiejś godzinie (włączeniu czegokolwiek, jakiejś akcji)

Mój system operacyjny: Windows 7 Ultimate 64bit SP1 + wszystkie aktualizacje z wczoraj. Testowałem również to na Windows 8 Release Preview 64 bit + wszystkie aktualizacje - występuje dokładnie ten sam problem - również na świeżo zainstalowanym systemie bez jakichkolwiek programów.

Sterowniki instalowałem z płyty załączonej do laptopa w rekomendowanej kolejności (również ściąnąłem dostępne aktualizacje sterowników ze strony Lenovo Support). Dla Windowsa 8 ściągnąłem dostępne sterowniki ze strony Lenovo Support. BIOS - wgrana poprawnie najnowsza wersja z oficjalnej strony.

Wykluczyłem sprawę innego oprogramowania, bo testowałem również to na "świeżej" wersji Windowsa bez żadnych dodatkowych programów.

Testowałem dwie wersje sterowników Nvidia (zarówno te z załączonej płyty jak i najnowsze z oficjalnej strony Nvidia 306.97 WHQL ) - obie czyste instalacje na świeżym Windows. Błąd występuje na obu taki sam.

Dodatkowo zrobiłem pełny test pamięci RAM programem memtest86 - nie wykazał żadnych błędów. Sprwadziłem również dysk twardy używając chkdsk - zero błędów.

Dodam, że nie ma absolutnie żadnych innych problemów z laptopem. Wydajność w grach i programach jest prawidłowa. Poza tym żadna część w laptopie nie była wymieniana i nie doznał żadnych uszkodzeń mechanicznych. Szukałem już wszędzie w Google, napisałem też do supportu i już pomału kończą mi się pomysły...

Spotkaliście się może a czymś podobnym ? Może macie jakieś porady ? Czy to możliwe, że taki błąd mogą powodować źle rozdysponowane partycje na dysku twardym (bo gdzieś spotkałem się również z taką opinią) ?


(adam9870) #2

Użyj Driver Verifiera dla ntoskrnl.exe. Narzędzie uruchomisz poprzez:

Start - Wszystkie programy - akcesoria - uruchom - c:\windows\system32\verifier.exe

Instrukcja użycia na YouTube.

Uprzedzam, że po użyciu Driver Verifiera system może pokazywać bluescreeny w trakcie uruchamiania. Tak ma być. Na podstawie danych, które wtedy powstaną będzie można dojść do przyczyny problemu (przykład z forum bsod-jakis-czas-moze-byc-przyczyna-t513558.html). Podaję metodę jak naprawić problem bluescreenów po użyciu Driver Verifiera.

  1. Wejdź do trybu awaryjnego

Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę:

image_id: 4865

Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz "Tryb awaryjny" i wciskasz Enter. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: http://www.fixitpc.pl/topic/5694-start- ... safe-mode/

  1. Będąc w trybie awaryjnym:

  2. albo przywróć system do stanu kiedy system uruchamiał się

Start - wszystkie programy - akcesoria - narzedzia systemowe - przywracanie systemu

  • albo odinstaluj w Dodaj/Usuń programy Daemon Tools

Jeżeli tryb awaryjny nie działa to uruchom komputer z płyty Windows 7 i stamtąd skorzystaj z Przywracania systemu przeglad-metod-naprawy-problemow-uruchamianiem-windows-t497796.html

Gdy system odpali się, pokaż pliki z C:\windows\minidump, które powstały gdy nie mogłeś uruchomić komputera.


(Rob1234) #3

Dzięki za podpowiedź, wypróbuję Driver Verifiera dzisiaj.

Jeszcze mam jedno pytanie: czy to normalne i optymalne rozwiązanie, że moje dwie kości pamięci RAM są różnych producentów ? Nanya Technology i Samsung (mają identyczne parametry oczywiście)


(falcon89) #4

Ja kupując G570 też dostałem z dwiema różnymi kościami (o róznych timingach) i nie mam z nimi problemu.