Orientuje się może ktoś czy w excelu lub librecalcu jest opcja wypełniania
seryjnego, tak jak w office czy writerze?
Chodzi mi, że jest arkusz zrobiony na styl szablonu i mam tam 3 komórki w różnych miejscach.
Chcę aby pobierały dane z pliku z danymi i uzupełniały te 3 komórki albo rozszerzając plik o następne strony albo eksportując każdy szablon do pdf.
Wpisywanie danych ręcznie mija się z celem, zwłaszcza jeżeli jest przycisk do szybkiego tworzenia pdf tutaj bardziej chodzi mi o zautomatyzowanie zwłaszcza, jakby się okazało, że była jakaś literówka czy zła szerokość kolum w szablonie.
Dla makr nie wiem czy da się pobrać wartości z pliku, pewnie się da ale będzie to wysiłek niewspółmierny do efektu napisanie tego makra.
Mnie chodzi o prosty sposób. Efekt prawie ten sam co wyżej mógłbym uzyskać np. tworząc w arkuszu zakładkę z danymi. Odwołując się do np. trzech pierwszych komórek i usuwać pierwsze 3 co każdy eksport lub dodać edytowalną wartość która będzie offsetem do odwoływanych pozycji komórek, problem jest jednak, że nadal pozostaje liczba monotonnych kliknięć.