LibreOffice - tworzenie broszury

Sprawa wydaje się prosta. Piszemy na stronie np. A4 tekst, następnie klikamy wydruk, wybieramy na dole opcję Broszura i program układa strony na broszurę, tak że możemy złożyć kartki i mamy broszurkę. Ale ta metoda ma tą wadę, że tekst po takiej zamianie jest mniejszy od tego, jakim pisaliśmy.

Stąd poleca się inną formę tworzenia broszur. Ustawiamy układ strony na Poziomy, dzielimy stronę na dwie kolumny i wypełniamy treścią.
Wszystko jest fajnie do momentu wydruku. LibreOffice oczywiście traktuje podzieloną stronę na kolumny jako całość. W efekcie mamy taki podgląd wydruku broszury:

Jak widać zmniejszył stronę, a chodzi o to, by każda kolumna była oddzielną stroną.
I tu moje pytanie. Czy da się w LibreOffice zrobić każdą kolumnę na stronie jak oddzielną stronę:

Wtedy w wydruku program rozłożył je prawidłowo, a nie pomniejszy jak wyżej. W Wordzie jest to wykonalne, a czy w LibreOffice także?

Nie rozumiem o co pytasz. Skoro chcesz aby każda kolumna to w broszurze była jedna strona to po co używasz podziału na kolumny?

Spróbuj:
Format → Styl strony → Strona → Format papieru na A5
I przy wydruku ustaw A4 i broszurę. Nie gwarantuję że to zadziała, sam z chęcią sprawdzę.

PS. Edycja. Chyba będzie wyglądało ok:


Bez dzielenia na kolumny, w ustawieniu strona Poziomo, nic nam to nie daje. Dalej przy wydruku mamy pomniejszenie tekstu.

Masz rację. Tak trzeba robić, by tekst w wydruku Broszura był wielkości takiej jak piszemy. Dzięki. :+1:

Skoro treść z JEDNEJ strony drukujesz na DWÓCH stronach to musi się on zmniejszyć o połowę. Dlatego, ten pomysł, ze składem na formacie o połowę mniejszym jest dobry (jeżeli broszura to A4 to strona musi być A5).

Stąd ludzie w tej metodzie radzą utworzyć dwie kolumny na stronie Poziomo i przypisać do każdej kolumny, by była kolejną stroną. Ale we Writerze LibreOffice nie bardzo wiem jak to zrobić, stąd temat na forum.

Na szczęście kolega @pavlo950 podał inną, skuteczną metodę i jest ok.

Moim zdaniem to nie ma żadnego sensu. No ale skoro ludzie radzą… :wink:

Oczywiście ma to sens, wystarczy wyobraźnia i wiedza, jak to zastosować. Choć moim zdaniem łatwiejsza jest metoda ze zmianą formatu z A5 na A4.

Inni robią to samo z dwoma kolumnami, we Writerze, jak i OpenOffice, przykład porady. Kim są, poczytaj np. tu. Tyle OT.

Tam nie ma życiorysów/resumé.

Dodatkowo to za duża ściana tekstu zamiast listy step by step – jaką by było łatwiej poprawić by działa z LibreOffice 7, jak programiści nie porzucili tego już od 4 wydania LO i nie pomoże na to otwarcie pliku OOW w LOW (plik będzie się dalej źle drukować).

Dodatkowo porada może pamiętać czas sprzed Appache Open Office.

1 polubienie

To jest jakiś tekst SEO z przeszłości. Mowa trawa.