Licencja: bezpłatna z wyłączeniem zastosowań komercyjnych

Witam

Mam pytanie odnośnie licencji Freeware i ich szczególnego zastosowania w firmach…

Jestem informatykiem w pewnej instytucji państwowej. To nowa praca i chcę się jak najlepiej wykazać.

Chciałbym wzbogacić ich zasoby o wolne oprogramowanie tylko że…

jak to dokładnie wygląda?

co znaczy Licencja: bezpłatna (freeware), z wyłączeniem zastosowań komercyjnych?

Tzn że jako informatyk nie mogę instalować tego oprogramowania bo w sumie za to kasę dostaje? czy nie mogę zarabiać na tym oprogramowaniu, tzn nie mogę go sprzedawać? Prosiłbym o dokładnie wytłumaczenie tego problemu

Np. jeśli im zainstaluje open offica to łamie w jakikolwiek sposób prawo?

Znaczy to że możesz sobie w domu za darmo używać a firmie juz musisz zapłacić za użycie tego bo to słuzy cio do zarabiania :slight_smile:

Licencja z wyłączeniem zastosowań komercyjnych polega na tym, że aplikacji używać możesz np. w domu. Korzystając z tego programu nie możesz zarabiać pieniędzy, np. wykonując różne projekty, a następnie je sprzedawać.

Z tego co wiem to open office można używać za free w firmie.

Tu coś znalazłem ale nie wiem czy o to chodziło : http://prawo.vagla.pl/node/5912

Nie możesz takiego programu zainstalować w urzędzie. (Ale OO akurat nie jest wyłączony z zastosowań komercyjnych - więc go możesz instalować).

jak ty jesteś informatykiem i się o takie rzeczy pytasz to tylko pozazdrościć takiego pracownika w firmie !

lepiej niechwal się że jesteś informatyk :o

@up kto pyta nie błądzi, lepiej być pewnym niż potem żałować…a twój post nic nie wnosi do dyskusji

Reszcie dziękuje za wyjaśnienie sprawy.

Pozdrawiam

owszem kto pyta nie błądzi ale na tak banalne pytanie jako użytkownik internetu powinieneś sobie sam potrafić wyszukać odpowiedz zapewniam cię że zajeło by to 30 sekund :slight_smile:

może na kierunkach z inormatyki powinni wprowadzić obowiązkowy kurs google pe el ? :stuck_out_tongue: