Licencja: bezpłatna z wyłączeniem zastosowań komercyjnych

(Avatarus) #1

Witam

Mam pytanie odnośnie licencji Freeware i ich szczególnego zastosowania w firmach...

Jestem informatykiem w pewnej instytucji państwowej. To nowa praca i chcę się jak najlepiej wykazać.

Chciałbym wzbogacić ich zasoby o wolne oprogramowanie tylko że...

jak to dokładnie wygląda?

co znaczy Licencja: bezpłatna (freeware), z wyłączeniem zastosowań komercyjnych?

Tzn że jako informatyk nie mogę instalować tego oprogramowania bo w sumie za to kasę dostaje? czy nie mogę zarabiać na tym oprogramowaniu, tzn nie mogę go sprzedawać? Prosiłbym o dokładnie wytłumaczenie tego problemu

Np. jeśli im zainstaluje open offica to łamie w jakikolwiek sposób prawo?

(pysiu) #2

Znaczy to że możesz sobie w domu za darmo używać a firmie juz musisz zapłacić za użycie tego bo to słuzy cio do zarabiania :slight_smile:

(system) #3

Licencja z wyłączeniem zastosowań komercyjnych polega na tym, że aplikacji używać możesz np. w domu. Korzystając z tego programu nie możesz zarabiać pieniędzy, np. wykonując różne projekty, a następnie je sprzedawać.

(Eryk42) #4

Z tego co wiem to open office można używać za free w firmie.

Tu coś znalazłem ale nie wiem czy o to chodziło : http://prawo.vagla.pl/node/5912

(impassive) #5

Nie możesz takiego programu zainstalować w urzędzie. (Ale OO akurat nie jest wyłączony z zastosowań komercyjnych - więc go możesz instalować).

(Clubbasse207) #6

jak ty jesteś informatykiem i się o takie rzeczy pytasz to tylko pozazdrościć takiego pracownika w firmie !

lepiej niechwal się że jesteś informatyk :o

(Avatarus) #7

@up kto pyta nie błądzi, lepiej być pewnym niż potem żałować...a twój post nic nie wnosi do dyskusji

Reszcie dziękuje za wyjaśnienie sprawy.

Pozdrawiam

(Clubbasse207) #8

owszem kto pyta nie błądzi ale na tak banalne pytanie jako użytkownik internetu powinieneś sobie sam potrafić wyszukać odpowiedz zapewniam cię że zajeło by to 30 sekund :slight_smile: