Liczba aktywacji systemu przy użyciu tego samego klucza

Chciałbym prosić o informację w zakresu zasad aktywacji systemu. Otóż w 2019 roku dokonałem zakupu licencji. Aktywowałem wówczas system bez problemu. Jesienią 2022 roku zaszły okoliczności, które skłoniły mnie do zmiany płyty głównej i procesora. I tym razem aktywacja odbyła się bez utrudnień. W styczniu 2023 roku dokonałem jeszcze jednej zmiany w zakresie płyty głównej. Jednak tym razem wprowadzenie kodu nie pozwoliło na aktywację systemu. Czy mam przez to rozumieć, że wyczerpał się jakiś limit zmian sprzętowych lub że odstęp czasu między ostatnimi aktywacjami był zbyt krótki, aby skutecznie aktywować system?

Napisz jakiej konkretnie licencji?

To była licencja OEM.

Jaka konkretnie to była płyta? (Ta druga w kolejności)

Na 90% to właśnie jest przyczyną. Lata temu miałem taki sam przypadek, jeszcze z Windows XP, ale podejrzewam że w tej kwestii zasada się nie zmieniła w kolejnych systemach. Wtedy musiałem aktywować telefonicznie, ale po wielu miesiącach przy kolejnej instalacji system się aktywował normalnie.

To była płyta MSI B550-A PRO

Moja teoria jest taka, że instalując i aktywując system OEM na tej płycie, trwale wpisałeś klucz do UEFI tej płyty głównej i w ten sposób system został do tej płyty „przywiązany” na stałe.

Czy zatem można skonstatować, że płyta bez UEFI nie narzucałaby takich restrykcji? Pierwsza z nich właśnie taką była, zaś druga i trzecia były z włączonym UEFI.

Hmm, być może wprowadziłem Ciebie w błąd, bo jak rozumiem chodzi o Windows 7 a cyfrowe licencje działają od Windows 8.

Ciekawe…
A licencję na w7 w 2019 to gdzie kupiłeś ? Za 20zł z Allegro ?

Napisz konkretnie jaki system bo jakoś nie bardzo wierzę, że w 2022 dokonałeś aktywacji z automatu.

Tak, miałem na myśli Windows 7. Jeżeli to nie wina UEFI, to co może być powodem tego zjawiska? Zbyt krótki czas między aktywacją na drugiej i trzeciej płycie, czy po prostu limit dwóch różnych płyt nie pozwala na trecią próbę aktywacji? Istnieje coś takiego?

Windows 7 nie jest już oficjalnie wspierany więc procedura aktywacji może być utrudniona lub niemożliwa do przeprowadzenia, ponieważ serwery aktywacyjne firmy Microsoft mogą już nie działać lub nie być w pełni dostępne. Ponadto, firma Microsoft może nie udzielać już wsparcia technicznego dla systemu Windows 7, w tym nie udzielać pomocy w sprawach związanych z aktywacją systemu.
Mimo to skontaktuj sie z działem wsparcia technicznego firmy Microsoft.
P.S. Nie wazne jak wyglada procedura aktywacji na u ciebie. Każda jest weryfikowana przez serwery aktywacyjne.

Brak wsparcia to jedno. Jednak klucze aktywacyjne są jeszcze dodtępne. Fakt, że pod koniec 2022 roku dało się aktywować, a ten sam klucz nie jest przyjmowany w lutym 2023 roku musi mieć jakiś związek ze zmianą płyty głównej.

Trzeba wywołać aktywację ręczną i dzwonić.
7 też miała cyfrowe klucze, tylko inaczej skonstruowane. Były specjalne wersje systemów z dodatkiem OEM, w którym był umieszczony certyfikat danego producenta np. HP czy Dell, system ładował ten certyfikat i sprawdzał czy BIOS jest tego producenta, jeśli tak, następowała aktywacja, bez konieczności wbijania klucza.

Tu właśnie moze chodzić o brak wsparcia. Nie wiadomo czy serwery Microsoftu jeszcze przypisują klucze aktywacji do konkretnego sprzetu i wysyłaja informacje zwrotną.
Rok 2022 to nie 2023 i to jakie deczje Microsoft u siebie podjął nie wiesz.
P.S. W styczniu 2023 Microsoft wyłaczył całowicie wsparcie dla Win 7.
Dzwoń do nich i tam szukaj informacji.

1 polubienie

Sprawdź czy to zadziała:

https://answers.microsoft.com/pl-pl/windows/forum/all/aktywacja-i-rejestracja-xp/fbad37f3-5461-4c93-9e8d-bd4fc0f1bc9e

https://microsoft.gointeract.io/interact/index?interaction=1461173234028-3884f8602eccbe259104553afa8415434b4581-05d1&accountId=microsoft&appkey=196de13c-e946-4531-98f6-2719ec8405ce&Language=Polish&CountryCode=pl&CountryLanguage=PL&startedFromSmsToken=BJDlfy5&sessionID=100997131&token=R40Rns

Oops! The page you are looking for got lost.

Działający:
https://microsoft.gointeract.io/interact/index?interaction=1461173234028-3884f8602eccbe259104553afa8415434b4581-05d1&accountId=microsoft&loadFrom=CDN&appkey=196de13c-e946-4531-98f6-2719ec8405ce&Language=English&name=pana&CountryCode=en-US&Click%20To%20Call%20Caller%20Id=+15128180951&startedFromSmsToken=rnW6ijL&dnis=19&token=KlXjll

1 polubienie

Dziękuję za pomoc! Mimo, że w serwisie telefonicznym podawałem prawidłowe cyfry kodu, to finalnie usłyszałem komunikat, że nie ma możliwości aktywacji. Łącze podane powyżej pozwoliło na skuteczne przeprowadzenia aktywacji.