Linia tp pod konkretny modem

Witam

Mam do was pewne pytanie związane z modemem do neostrady, mianowicie:

W lokalu w którym mieszkam działa (jeszcze) usługa neostrada + telefon stacjonarny zapisany na jednego z rodziców. Ze względu na to iż umowa wygasa zamierzam na siebie podpisać z tp umowę ale tylko na samą usługę neostrada (bez telefonu), w związku z tym, zadzwoniłem na błękitną linię i wyjaśniłem sprawę. Poinformowano mnie by złożyć zamówienie na neostradę i jeśli zjawi się kurier z zestawem instalacyjnym wtedy wysłać faxem stosowne dokumenty, dzięki którym dotychczasowa umowa (neo + telefon) zostanie wyłączona. Wszystko ładnie i pięknie. Złożyłem zamówienie przez internet na neostradę bez telefonu i…tutaj zaczyna się meritum tego tematu.

Obecnie jestem w trakcie oczekiwania na kuriera z neo.

W między czasie przyszedł inny gość w związku z instalacją, poinformował mnie, że aby poprawnie działała usługa neo musi scrossować linię.

Tudaj dodam niezwykle istotną informację: obecnie (jeszcze) mam modem Sagem fast 800 ale w zamówieniu zaznaczyłem Thomson SpeedTouch 330 bo działa on stabilniej.

Gościu (ten od linii tp) powiedział, że nie może założyć instalacji (z tym całym crossowaniem) na obecny modem (Sagem fast 800) ponieważ złożyłem zamówienie na Thomson SpeedTouch 330 i jeśli założył by linie na Sagem’a to jeśli potem zmieniłbym na np. Thomson’a to nie będę miał dostępu do internetu. Innymi słowy linia będzie działać tylko pod jeden konkretny model modemu. Jestem tym faktem co najmniej zdziwiony i dlatego pytam was wprost:

_ Czy jeśli chce się mieć neostradę bez telefonu to będzie ona działać tylko pod wybranym w zamówieniu modemem? _

(Do tej pory myślałem, że modem nie ma nic do linii tp i jest to tylko kwestia sterowników, czyżbym się mylił? wyprowadźcie mnie z ewentualnego błędu)

Zadzwoń do TP i zapytaj.

Już dawno tak się nie uśmiałem. Model modemu nie ma tu nic do rzeczy.

Gdyby tak było, nikt nie mógłby zmieniać modemu danego przez tepse na np. router z wbudowanym modemem.

cross to nic innego jak przepięcie kabelków na centrali a raczej przełączalni.

Modem kompletnie nic do tego nie ma.

TEPSA nie ma swoich pracowników tylko wynajmuje serwisantów w innych firmach, a to jacy są kompetentni to widać powyżej. Jezeli linia będzie prawidłowo podłączona, a modem poprawnie skonfigurowany to nie ma znaczenia jaki modem ADSl będzie do nie podpięty.