Mam internet z orange ( orange freedom ). Do routera mam podłączony komputer stacjonarny (kablem) i laptopa przez wi-fi. Do czasu wszystko działało dobrze. Obecnie nie mam internetu na komp. stacjonarnym. W połaczeniach lokalnych wyświetla mi się ograniczenie lub brak łaczności. Gdy próbuję połączyc się przez stronę www. wyskakuje :nie uzyskano połączenia z serwerem. Wszystkie odpowiednie diody świecą sie na routerze. Laptop zarówno przez wi-fi jak i kabel łączy się doskonale. Gdy próbuję ponownej konfiguracji z płytki wyświetla się brak dostępu do bramki, sprawdź, czy korzystasz z właściwego adresu IP.
Gdy IP mam ustawione na auto, pobiera adres 169.254.47.27.
Skonfigurowałem recznie na :
adre IP 192.168.1.1
Maska 255.255.255.0
DNS 217.116.100.65
Brama domyślna 192.168.1.1
Zaktualizowałem sterowniki w karcie sieciowej.
Gdy w wierszu polecenia wpisuję ping 192.168.1.1
Odpowiedź:
Pakiety wysłane 4. odebrane 4
bajtów=32 czas 1 ms TTL=128
A na kompie dalej to samo, czyli brak połaczenia z internetem. Dodam, że gdy zainstaluję modem z orange to komp łączy się z netem bez problemu.
Adres bramy i adres hosta w jednej sieci LAN muszą znajdować sie w jednej podsieci ale muszą być różne.
To że serwer DHCP na routerze przypisuje jakieś bzdury to jest norma choć przeważnie po kilku restartach działa. ( ja zawsze ustawiam ręcznie bo szybciej i pewniej)
Natomiast jeżeli ustawiłeś sobie IP 192.168.1.1 i na nie puściłeś pinga to nawet kabelka to nie dotknęło ponieważ spingowałeś sam siebie po stosie protokołów i z powrotem ;]
Reasumując na routerze po stronie LAN zostaw pulę adresów 192.168.1.0/24 i adres bramy dla sieci LAN (routera) 192.168.1.1. Na stacjonarnym ustaw 192.168.1.200*, maske 24 bity i bramę oraz DNSy 192.168.1.1 czyli router.
*Tu jeszcze warto zobaczyć jaki zakres adresów serwer DHCP na routerze przydziela hostom w swojej sieci, żeby laptop nie dostał tego samego adresu z ostatnim oktetem 200.
Jeśli ręczne ustawienia nie rozwiążą problemu uruchom Centrum sieci i udostępniania i z menu zadania wybierz Zarządzaj połączeniami sieciowymi. Następnie kliknij na odpowiednią kartę sieciową i wybierz Diagnozuj. Jeśli to nie pomoże wyłącz, a następnie włącz ponownie kartę sieciową. Jeśli to nie pomoże, warto przez menadżera urządzeń odinstalować kartę i zrestartować komputer. Przy ponownym uruchomieniu system powinien wykryć urządzenie i dopasować do niego najbardziej odpowiednie sterowniki.
Czy wiesz, jaka karta zmontowana jest w komputerze?? Możesz to sprawdzić właśnie w menadżerze urządzeń…
Instalowałeś do niej sterowniki czy działa ona na tym, wybranych przez system operacyjny??