Linux a oglądanie filmów

Witam, mam pewnie laicki problem ale też jestem laikiem jeśli chodzi o te tematy (mój pierwszy post w tym dziale), więc piszę co następuje :mrgreen: czy na linuksie można oglądać filmy, czy trzeba ściągać jakieś kodeki i te inne pierdoły :evil: oraz jaka dystrybucja jest do tego najlepsza ??

ps. komp to p2 350mhz, 128Ram, gf2mx200 32mb, HDD 8GB :lol:


Zmiana tematu na mówiący o problemie

Areh

Witamy nowicjusza.

Po pierwsze, zmień tytuł, użyte w nim określenie jest obraźliwe, ale ponieważ jesteś nowy, możesz tego nie wiedzieć.

Tak, można ogladać filmy, IMHO nie ma lepszego odtwarzacza niż linuksowy mplayer. Czasem trzeba doinstalować kodeki, ale w prawie każdej dystrybucji robi się to inaczej. Trudno polecać konkretny system, każdy podobnie się do tego nadaje, więc raczej radziłbym wybierać według ogólnej przyjazności dla użytkownika. Z tej kategorii polecam Suse, Fedore lub ewentualnie Mandrivę.

Sprzęt najlepszy nie jest, największy problem może być z bardzo małym dyskiem, ramu też jest trochę za mało.

Na takim sprzęcie nei powinno być problemów z filmami. Ja osobiście preferuję Xine , ale tak jak napisał wczesniej msliwa , MPlayer także będzie bardzo dobrym wyjściem. Co do dystrybucji, to każda, pod warunkiem że KDE/GNOME zastąpisz czymś lżejszym ( IceWM, FluxBox )

Właśnie ściągnałem mandrivę a dokładniej:

myślicie że będzie dobrze działać na takim graciku?

Prosiłbym jeszcze o sposób jej instalacji - jeszcze nie zacząłem ale wolę mieć jakieś info na ten temat, dziękuję. :slight_smile:

Szczerze, to nie mam pojęcia co to za wersja Mandrivy którą ściągnałeś. A co do instalacji, to odpalasz kompa z CD i czytasz, klikasz Dalej , czytasz… Prostsze nizw Windowsie. Jedynie czytaćze zrozymieniem trzeba umieć.

Na stronie Mandrivy jest podręcznik instalacji. Jak w Google wpiszesz mandriva+instalacja to też dużo ciekawych linków znajdziesz, więc… wysil się trochę.