Linux jako serwer windows

Witam,

od razu zaznaczę, że jeżeli chodzi o serwery jestem wręcz początkujący, choć dobrze posługuje się systemami Linux i Windows i nie mam z nimi problemów, natomiast wiedza na temat serwerów jest mi jeszcze mało znana.
Ale chciałbym (bo akurat mam taką możliwość) zdobyć wiedzę na podany wyżej temat.
Szukam rozwiązań, literatury, pomocy, tutoriali itp. jak postawić Linux jako serwer dla Windows.
Posiadam serwer na którym mogę zainstalować Linux i 14 końcówek na których jest Windows 10 pro.
Chciałbym, aby komputery logowały się do domeny i pobierały ustawienia dla konkretnej grupy użytkowników, oraz miały dostęp do odpowiednich katalogów na serwerze.
Dodatkowo mogę dopowiedzieć, że posiadam również usługę Office 365 z Azure Activ Directory i użytkownicy mogą logować się do komputerów poprzez tą usługę.
Chciałbym to wszystko co posiadam złożyć w całość, ale potrzebuję pomocy we wdrożeniu tego wszystkiego krok po kroku.
Za każdą cenną informację z góry dziękuję :slight_smile:
Pozdrawiam.
dan-tom

Czyli podsumowując… chcesz zrobić serwer domeny Windowsa na komputerze z Linuxem?

https://wiki.samba.org/index.php/Setting_up_Samba_as_a_Domain_Member

Tak, dokładnie o to mi chodzi.

Zobacz http://slow7.pl/linux/item/74-active-directory-w-wydaniu-linux

Super stronka, dzięki.
Jeśli ktoś ma jeszcze ew. jakieś pomysły jak to można jeszcze rozwiązać lub zmodyfikować, lub dodatkowe źródła, to bardzo proszę o podrzucenie.
Jeszcze raz dzięki.

Opcje są dwie: 1. Można rzeźbić samemu; 2. Zainstalować Zentyal - gotowa dystrybucja pełniąca rolę AD.

Przy czym AD pod Linuksem może tylko służyć jako mechanizm do uwierzytelniania użytkowników, kontorla dostępu do zasobów. O GPO możesz zapomnieć. Zamiast tego możesz wykorzystać Ansible, np. jako mechanizm do automatyzacji wdrażania oprogramowania itp.

Opcja 3. Zatrudnić specjalistę (outsourcing), lub wykupić szkolenie? :wink: