Witam,
Mam taki problem - otóż najnowszy Mint nie wykrywa u mnie Wi-Fi, a jedynie połączenie po kablu.
Wcześniej była na pokładzie 17 i wszystko jak najbardziej grało, mało tego - w wersji live przed instalajcą też wszystko grało.
Niestety, że jestem linuxowym laikiem, nie jestem w stanie podać dokładnego modelu karty Wi-Fi - pamiętam jedynie że był to Broadcom. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś nakierował na to jak się tego dowiedziweć, i poradzić z problemem.
W nowej Miętówce, jeśli nie działa normalnie, trzeba wybrać opcję “połącz z ukrytą siecią WiFi” i tam sobie odpowiednio wpisać parametry połączenia. To nie błąd. Tak 18.2 po prostu ma.
Sprawdzając na stronie: http://www.linuxwireless.org/en/users/Drivers/b43/#supported widzę, że nie jest wspierane, zainstalowałem więc alternatywne sterowniki poleceniem które znalazłem na innej stronie, niestety nie pamiętam jakiej. Ale w Sterownikach wygląda to w następujący sposób:
Po prostu dorzuciłeś firmware w system. One wspierane są, ale przez jakieś tam licencyjne pierdulamendo nie mogą być ootb dostarczane z systemem. Normalnie robi się tak, że podpina lan’em zaraz po instalacji, włącza i uaktualnia wszystkie repozytoria, reboot i powinno już grać. Wtedy przełącza się na bezprzewodową sieciówkę. To stara zasada: pierwsze updejty robi się “po kablu”. Amen.
firmware-b43-installer jest obecny w repozytorium multiverse systemu, więc niepotrzebnie pobierałeś z zewnętrznej strony.
Pewnie automat Ci aplikował wersję “legacy” sterownika, dlatego nie działało.
Jeżeli aktualnie jakiegoś innego sterownika używa dla tego Broadcomma to go usuń lub dodaj do blacklisty modułów. Restart lapka i powinno wykrywać już WiFi.
Broadcomm nie jest najlepszą sieciówką dla systemów Linux to tak przy okazji.