Cześć, ostatnio chciałem zainstalować sterowniki do karty graficznej AMD Radeon 270X na Linux Mint 18.3.
Po instalacji oprogramowania ze strony producenta, zostałem zapytany czy uruchomić ponownie komputer, potwierdziłem, system zaczął się ładować, widoczne było logo Minta, które po chwili zniknęło i na czarnym ekranie widoczne było tylko 5 zielonych kropek (te od ładowania ekranu logowania) i system w tym momencie się zawiesza, żaden skrót klawiszowy wydaje się nie działać.
Zostawiłem komputer przez 2 godziny w takim stanie, ale bez rezultatu. W sumie rezultat był taki sam, nic się nie zmieniło.
Dodam, że jestem dość nowy w temacie Linuxa, więc proszę o wyrozumiałość.
Zainstalowany Linux Mint został postawiony obok Windowsa 10, lecz każdy system stoi na różnym dysku twardym (nie partycji).
Właśnie zależało mi, żeby system był newbie-friendly. Jak się sprawa ma z Ubuntu? Mówisz, że doinstalowanie tego pakietu, będzie w dobrym stopniu imitowało Minta?
Jeżeli w tej chwili wgrałes Minta z środowiskiem graficznym Cinnamon to tak. Mi pod Mintem np. nie działała Samba i nie widział plików udostępnianych przez Asus 4G-AC68U, a Ubuntu na każdym środowisku graficznym widzi.
No to dobra, dzięki. Miota mną jak szatanem w tym momencie, bo zmarnowałem dość czasu na tworzeniu workspace’u, a Mint mi się wykrzaczył w najmniej spodziewanym momencie.
Chłopaki… dlaczego każecie mu zmienić system zamiast pomóc rozwiązać problem??? Jak jeszcze masz tego minta zrób tak:
Będąc w bootloaderze (grub) wciśnij e żeby edytować konfig. Poszukaj lini gdzie masz kernel i usuń stamtąd parametry splash i quiet. Tak zmodyfikowaną konfigurację wystartuj wciskając (o ile pamiętam) F12
To spowoduje rozruch bez pokazywania logo i z komunikatami diagnostycznymi na ekranie. Jak się zawiesi to zrób zdjęcie ekranu i pokaż.