Livebox 2.0 Neostrada do 10mb/s


(Ollek22) #1

Witam od 3 dni posiadam livebox 2.0 (Neostrada do 10mb/s). Wszystko działa dobrze internet, telefon i tv. Mam tylko pytanie, czy podrośnie mi prędkość internetu chociaż trochę wcześniej miałem 1mb/s to download był 130kb/s, teraz mam podobnie, a powinien być chociaż trochę szybszy. Był u mnie wczoraj fachowiec z Orange i mówił, że pierwsze 2tyg. prędkość może być niska i może się wahać, ale po tych 2tyg. może być szybszy. Czy można jakoś sprawdzić już teraz, czy i o ile może się powiększyć prędkość.

Tutaj obrazek z charakterystyką techniczną :


(kox8161) #2

Czy prędkość się zwiększy?? No to chyba jasne że tak, jak nie, to po co było zmieniać abonament na droższy jak w tańszym było by to samo…

W umowie z TP S.A (czyt. Orange) powinieneś mieć napisane jakie prędkości powinieneś mieć. przy 10Mb download to coś ok 1,2MB/s a upload ok 120kB/s.

Nie chcę Cię napawać za bardzo optymizmem bo Ci z TP S.A to banda złodziei (przepraszam musiałem to napisać) i rzadko kiedy będziesz miał faktycznie nominalną prędkość 10Mb. W moim przypadku prędkosć skacze od tych 10 do 1,5Mb. Z przewagą tego drugiego ;\


(ubuuser) #3

Ciekawe skąd ta informacja, że po 2 tygodniach szybkość wzrośnie? Perfidny cwaniak. Po 2 tygodniach nie masz już prawa odstąpić od umowy.


(eminat) #4

potwierdzam - “banda złodzieji” ja walczę z nimi już trzeci miesiąc, nic z tego moja prędkość skacze od 2,5 do 3,1 teraz dostałem odpowiedź pisemną na jedną z wielu skarg, że umowę się czyta zanim podpiszę, a tam jest napisane :arrow: " do 10 " a nie 10,


(Ktrojanek) #5

Ja mam 10MB i praktycznie zawsze mam takie osiągi. O ile się nie mylę jest w umowie jakiś taki zapis, że w ciągu 30 dni od zawarcia umowy można zmniejszyć prędkość (bez konsekwencji i opłat czy kar), jeśli warunki techniczne nie pozwalają na osiąganie wyższych prędkości. Poza tym tak jak poprzednicy napisali, umowa zawiera magiczne “DO” 10MB, więc proponuję zadzwonić na info do nich i zapytać o możliwość obniżenia abonamentu, jeśli te 10mb jest nieosiągalne techniczne (co musi oczywiście potwierdzić technik - wszędzie jest biurokracja) - bo po co płacić za coś, czego i tak nie dostaniemy, lepszy niższy abonament. Poczytaj w umowie czy masz gdzieś taki zapis :slight_smile:


(Michal Adamow) #6

Skoro od 3 dni masz Liveboxa 2.0 to pewnie 3 dni temu podpisałeś nową umowę z 1 Mb/s na 10Mb/s. Musisz poczekać aż nowa umowa “wejdzie w życie” i dopiero wtedy zwiększą Ci prędkość.


(Karolekc5) #7

Dokładnie takiego to tylko kopa było trzeba muu dać i z domu wygnać.

@kox8161

Teraz w Orange 10Mbps jest najniższym oabon. Od kad to porobili sieci ich nie wyrabiają i wielu ma mocno zaniżone transfery, o wieczorach świętach i weekendach nie wspominam bo zal :frowning:


(dragonn) #8

Niestety tak jest, nie rozumiem tego dlaczego np. nie mogą oferować 6Mb/s :x , u mnie na szczęście działa pełne 10Mb/s (o dziwo, bo mieszkam na wsi :stuck_out_tongue: ). Ja polecam sprawdzić inny router a najlepiej osobny modem ADSL np. Tp-link TD-8816, może to znacznie poprawić parametry linii, niestety Livebox to niezły ■■■■…


(fiesta) #9

Mówisz o starym typie routera (ten w formie stojącej książki).

Livebox 2 jest bardzo dobrym sprzętem w niczym nie ustępującym innym routerom.

Przy innym routerze odbiór TV z oferty Orange nie będzie możliwy.


(Michal Adamow) #10

W praktyce wystarczy podłączyć dekoder tv do jakiegokolwiek routera i działa. Co innego z telefonem VoIP.


(dragonn) #11

Z VoIP to rzeczywiście będzie problem. fiesta może ten nowy “technicznie” jest lepszy, ale wiem jakie problemy z nim mam mój kolega, w ciągu roku już 3-4 sztuka, do tego jak działa to i tak co trochę się wiesza. Ten w kształcie wstążki działa przynajmniej w miarę stabilnie (przynajmniej u mnie).


(Karolekc5) #12

Ja na LB2 nie narzekam.

Wolny transfer to najczęściej wina zapchania ich łączy. Podaj parametry z LB to pozwiedza ci tu na ile stać linie i jaka masz synchronizacje.

UHD 88 nie potrzebuje już podłączenia tylko przy konfiguracji pierwszej. (tylko ze dłużej sie odpala wtedy )


(Ollek22) #13

a co do UHD 88 miałem podłączone do TV wczoraj i działało dobrze, ale w tym tv mam już inny dekoder innej marki i kupiłem dłuższy kabel 12m, aby sięgnął do następnego TV i podłączyłem jak wtedy i dekoder łapie neta itp., ale jest brak sygnału co zrobić żeby wyszukał kanały ponownie, bo teraz jest podłączony do innego TV.


(Karolekc5) #14

@ Ollek22

Masz TV IPTV czy Sat?


(Ollek22) #15

Sat

Dodane 23.04.2013 (Wt) 18:31

Dobra problem rozwiązany tv działa prawidłowo :slight_smile: