Livebox - brak dostępu do internetu po wyłączeniu prądu


(Czyrny Dominik) #1

Witam

Przypadło mi w "zaszczycie" administrowanie sieci szkolnej. DO wczoraj sobie radziłem bez problemów, ale akurat wczoraj padł prąd na kilka godzin w całym obrębie. Po naprawie awarii prądu nie ma internetu w pracowni informatycznej. Internet idzie z głównego liveboxa po kablu do rutera w klasopracowni a ten przez switche rozdaje go na poszczególne komputery. Internet działa przez wifi z tego rutera jednak po kablu pokazuje błąd "Karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP". Czyżby ruter w pracowni padł przez awarię prądu? Proszę o porady bo klasopracownia informatyki bez internetu = nuda na lekcjach :slight_smile:


(bachus) #2

Ciężko powiedzieć. Problem w tym, że podajesz za mało informacji jakie to są urządzenia. Możliwe, że mylisz routery ze switchami (przełącznikami). Ja obstawiam na uszkodzenie switcha. Wystarczy, że temat założysz raz - nic nie pomaga, jak 5 razy pod rząd o to samo się zapytasz.

 

Proszę o porady bo klasopracownia informatyki bez internetu = nuda na lekcjach 

Jak to miało być zabawne - to troszkę nie wyszło. Inna sprawa, że jak to pracownia dla ludzi starszych niż 10-12 lat, to zapytaj uczniów - na 100% jest wśród nich geek, który rozwiąże Twój problem w 5 minut. Zrobisz mu dzięki temu większą frajdę, niż z nałki painta i robienia tabelek z Wordzie.


(Czyrny Dominik) #3

Temat założyøemm kilka razy przez przypadek. Za każdym razem gdy chciałem założyć temat to sieć mnie wywalała… ale najwidoczniej dodawała temat. WYbaczcie. Po przeczytaniu forów doszedłem do wniosku żeby przywrócić ustawienia fabryczne w ruterze, ale wcześniej zapisać sobie  wszystkie ustawienia sieci z 168.192.0.1 Tak też zrobię tylko nie wiem czy poradzę sobie później z konfiguracją podsieci tego rutera. Gdyby to nie pomogło to poproszę o zakup nowego rutera… Dobrze robię?


(Spagnoletto) #4

Mysza, najpierw daj informacje o jakich urządzeniach mówimy, Livebox 1,2 czy 3, jaki router stoi za nim, bądź switch.


(bachus) #5

 

Źle robisz. Zabierasz się do tematu od dupy strony.  Swoją drogą: 168.192.0.1? Ciekawe.


(Czyrny Dominik) #6

Chodziło mi o 192.168.0.1 Czeski błąd ale tak to jest jak pisze się jednocześnie próbując zająć czymś zgraję “kochanych bachorów”… Mamy Liveboxa 2 i ruter tp-linka ale medelu nie wiem bo akurat czas pracy w szkole się skończył, jutro napisze… Jeśli się zabieram od dupy strony to od czego powinienem zacząć?


(bachus) #7

Zacznij od prześledzenia co jest gdzie podłączone. 

1/ podłącz kablem komputer, wyłącz wifi, pokaż wynik komendy   ipconfig /all
2/ prześledź kabel sieciowy i napisz do czego jest dokładnie podłaczony (model urządzenia)
3 / prześledź do czego podłączony jest router (model urządzenia). Gdzieś tam pewnie jest switch, który z dużym prawdopodobieństwem zawiesił się, albo uszkodził. 

4/ podaj czy to problem jest ze wszystkimi komputerami w szkole,


(rgabrysiak) #8

 

Proszę zapoznać się z tą stronąa następnie skorzystać z przycisku Edytuj  i dokonać korekty tytułu.

W przeciwnym razie temat trafi do Kosza. 


(Czyrny Dominik) #9

1/ w załączniku

2/ kabel podłączony jest do tp-linka WR743ND

3/ router podłączony jest do switcha 

4/ w szkole jest kilka podsieci puszczonej z Liveboxa przez switch i poszczególne routery Problem jest tylko z routerem w klasopracowni i z niego żaden komputer po kablu nie łapie internetu. Pozostałe podsieci szkolne puszczają intenet po kablu. Na moją wiedzę problem więc tkwi w routerze tym w klasopracowni. Jeśli byłby w switchu to raczej nie popsułby się jeden port w nim. A jeśli tak to mogę spróbować pozmieniać porty w switchu bo nie wiem który idzie do której sieci…


(bachus) #10

Nie do końca rozumiem topologii, narysuj nawet na kartce:
KOMPUTER W PRACOWNI <—> WR743ND <—> switch <—> live box?

 

WR743ND działa? Nie świeci się na nim nic na czerwono? nie restartuje się co 10 sekund? 


(Czyrny Dominik) #11

Tak jest  Jest u nas tak jak narysowałeś na schemacie… Router działa tak jak działał przed awarią…