Livebox + router jako switch

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy można skonfigurować mój router Pentagram Cerberus ADSL Lite i Livebox w ten sposób, aby router pełnił rolę switcha. Czytałem różne posty na forach i niektórzy piszą, że im działa. Livebox jest z telewizją co podejrzewam utrudnia sprawę. Posiadam 2 komputery które łączą się przez kabel ethernet, laptopa wifi i drukarkę ethernet. No i do tego kabel do tv. Chciałbym uniknąć kosztów związanych z zakupem switcha i wykorzystać ten router (o ile to możliwe). Nie znam się na routerach więc byłbym wdzięczny za pomoc i bardzo szczegółowy opis.

Nie ma najmniejszego problemu. Wyłącz tylko serwer DHCP na jednym z tych urządzeń żeby sie adresacja nie pokaszaniła i to wszystko. Switch tego typu jest zupełnie niekonfigurowalnym urządzeniem i nie ma o czym pisać.

pozdrawiam

W routerze znalazłem 2 opcje z DHCP. Jedna z WAN http://yfrog.com/7cdhcpwanj, która była już wyłączona i w opcjach LAN http://yfrog.com/fkdhcplanj, którą jak wyłączę i wezmę opcję save&reboot żeby zapisać to się okazuję, że się nie zmienia na Disable… Jak to wyłączyć? :frowning:

To co masz w ustawieniach sieci WAN to klient DHCP, co zresztą masz tam napisane i klient ma za zadanie pobierać adres z serwera DHCP, to co masz w WAN to nie jest serwer DHCP. Serwer DHCP masz w ustawieniach sieci LAN i jego zadaniem jest automatyczne przydzielanie adresów IP komputerom podłączonym do routera. Ty masz go wyłączyć.

Spróbuj zrobić tak. Zanim wyłączysz serwer DHCP w LAN, w komputerze, z którego logujesz się do routera, w ustawieniach karty sieciowej wyłącz automatyczne pobieranie adresu i ustaw ręcznie adres IP na 10.0.0.3, bramę prawdopodobnie na 255.255.255.0. Zaloguj się do routera i próbuj wyłączyć serwer DHCP.

Pozdrawiam!

roobal próbowałem zrobić tak jak radziłeś natomiast nie mogę dać bramy więcej niż 223 na samym początku.

EDIT