Livebox się rozłącza i nie chce się połączyć


(A6047677) #1

Witam wszystkich.

Znajomy ma Internet w Neo 6 Mb/s z routerem Livebox. Internet działał poprawnie lecz od jakiegoś czasu rozłącza się Internet i nie chce się ponownie połączyć(tzn. może się połączyć dopiero po ok. 30 min.). Internet rozłącza się w losowych momentach, restart systemu nic nie pomaga. Karta sieciowa nie jest winna problemu bo zakupiona była druga i to samo się działo. Przyjechali technicy z Neo i stwierdzili, że router jest ok, z linią wszystko w porządku i że wina nie leży po ich stronie. System przeskanowany pod kątem wirusów/spyware nic nie wykrył, w autostarcie są tylko niezbędne programy, sposób z wyłączeniem funkcji "zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenie w celu oszczędzania energii" w głównym koncentratorze USB w menedżerze urządzeń też nic nie pomógł. Rozłączanie w opcjach internetowych ustawione jest na "nigdy".

System to Windows Xp Professional + SP3.

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam


(Mail) #2

Po pierwsze z molochem pt:tpsa należy postępować stanowczo.Musisz pisać reklamację .Jeśli to nic nie da napisz do uke.Pamiętaj ,to że coś nie działa to nigdy nie ich wina.Mi kiedyś stwierdzili awarię routera nawet nie będąc w domu.Po wielu awanturach wyszło,że kabel na słupie nie kontaktował.Pamiętaj WALCZ I SIĘ NIE PODDAWAJ.Powodzenia!


(Mariokaper) #3

Miałem podobny problem ,zadzwoniłem do neo ,gość posprawdzał od nich , podał numer zgłoszenia reklamacji i wymiana.


(system) #4

Anaglif , Jeżeli masz szansę,to pożycz od kogoś ruter ADSL wpisz w nim swój login i hasło i zobacz czy nadal rozłącza.

przemom napisał ,

Tak ....to też może być przyczyną.

Mój nietypowy sposób:

TP instaluje taką małą czarną puszkę która znajduje się na zewnątrz budynku abonenta i

znajduje się w niej układ scalony (chyba tłumik sygnału czy coś tam).

Po wyjęciu tego czegoś (jakieś 2 lata temu)i zlutowaniu kabli bezpośrednio,moje problemy ze zrywaniem Neo zniknęły.

Dwa telefony stacjonarne (bezprzewodowe) mają czyściutki sygnał.

6e058dd2a3c91132.jpg

Sorry za jakość zdjęcia.


(A6047677) #5

Dziękuje za odpowiedzi. Znajomy zadzwoni do nich i zobaczymy co z tego wyniknie.

Edit:

Optimus Prime , spróbuję z tymi innymi danymi, a w wyjmowanie czegokolwiek z tych układów boje się bawić bo znając moje szczęście jeszcze coś zruszę przez przypadek itd. :slight_smile:


(system) #6

Co? :slight_smile:

Tam jest tylko jedna płytka,a do polutowania dwa kabelki.

Zdjęcie której zrobiłem przed chwilą,nic nie ryzykujesz.Rób jak chcesz :slight_smile:

W momencie gdy to demontowałem,w tej puszce była sama wilgoć,nalot śniedzi i krople wody. (niechlujstwo montażu tego złomu) :slight_smile:


(Karolekc5) #7

Wpisujesz dane w Livebox (login hasło) i obserwujesz jak się zachowuje, bez podłączonego kompa. Jeśli rozłączy Problem jest po stronie TP

Zobacz tez statyki-statystyki ADSL w menu Livebox

Trzeba było zapytać wiec po czyjej ??


(A6047677) #8

Ja z nimi nie rozmawiałem.

Jakieś półtorej godziny temu rozłączyło znów, ale gdy kabel sieciowy został podłączony do innego komputera, w tym wypadku laptopa, to wszystko elegancko działało.


(Karolekc5) #9

No to chyba sam sobie odpowiedziałeś już w takim razie. :slight_smile:


(A6047677) #10

Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Czy możliwe jest, że to nie wina Windows'a, a jakiegoś innego podzespołu?(bo karta sieciowa, jak wspomniałem wyżej, była wymieniana).