Livebox TP - problem z działaniem na kablu USB

Mam cholerny problem z tym pudłem. Otóż wszystko prawidłowo podłączyłem przez USB, zainstalowałem oprogramowanie i internet śmiga. Problem w tym, że jak tylko odejdę od komputera to po jakimś czasie (zazwyczaj po pół godziny) połączenie się urywa i muszę odłączyć po czym przyłączyć ponownie kabel USB żeby z powrotem łącze zaskoczyło. Dodam jeszcze że zarządzanie energią na kablu USB mam wyłączone. Pod numerem pomocy technicznej nie mają dla mnie rad, więc chciałbym z tego zrezygnować, bo wcześniej korzystałem ze zwykłego modemu Sagema.

Ciekawe jest, że komputer na dole podłączony przez wifi nie ma żadnych problemów z nawiązaniem połączenia i utrzymuje je do końca.

Liczę na odpowiedź.

USB 1.0 czy 2.0 ? XP bez SP, z SP1 czy SP2 ?

a może lepiej użyć kabla sieciowego lub wifi ?

Jeśli to możliwe, to podłącz liveboxa kablem ethernetowym. Jeśli masz w miarę nowy komputer to prawie pewne jest, że masz kartę sieciową zintegrowaną na płycie głównej. Nawet jeśli byś miał ją kupić to wydasz na to

ze 20zł… Lepszego połączenia nie uzyskasz.

Witam , widzę , że to nie tylko mój problem , podobny problem opisany jest tu http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=185078 . Ja używam zwykłego f@sta i niestety też dość często mnie rozłącza , modem zaczyna się dziwnie zachowywać i muszę wypiąć kabel USB , wpinam i jest OK . Paru moich znajomych też ma takie objawy , wniosek może być tylko jeden coś na liniach tepsy . W Twoim przypadku piszesz , że po wifi jest dobrze , może to wina sterów do modemu a może kabelek-słaby styk .

Mam Windowsa XP z SP2 i używam USB 2.0

Przy starym modemie Sagema taki problem nie występował w ogóle tak więc to chyba wina po stronie mojego komputera a dokładniej USB.

Będę próbował (jeśli teraz znów mi zerwie) podłączyć liveboxa z kompem za pomocą kabla Ethernet bo mam kartę sieciową na płycie głównej.


Po niemałych problemach udało mi się w końcu podłączyć liveboxa za pomocą kabla sieciowego i wszystko działa (nie zrywa już połączenia, jak na razie :slight_smile: ). Dzięki za pomoc.

Ja miałem liveboxa po mies. zmieniłem z powrotem na modem.Livebox ma technologie z przed 100 lat:P

Niestety, nie długo nacieszyłem się niezrywającym łączem. Po dwóch tygodniach normalnego użytkowania znów to samo. Co najciekawsze pod numerem technicznym TP nic nie mogą pomóc. Już mnie trafia, nie wiem co robić. Czyżbym musiał znów wracać do modemu?