Livebox TP - Wolne pobieranie przez WiFi

Witam.

Mam internet z Neostrady TP - 10Mb/s + Livebox TP (ten starszy w kształcie książki).

I mam mały problem. Mianowicie mam pobieranie przez WiFi (na laptopie) o jakoś 50% wolniej niż na komputerze stacjonarnym (kabel Ethernet).

Na komputerze stacjonarnym pobiera mi z prędkością ok. 1000Kb/s. Na laptopie - w granicach 500-600Kb/s.

Nie wiem od czego to zależy i jak temu zaradzić/zwiększyć prędkość pobierania na laptopie.

Wyniki z SpeedTest.pl:

55912495

PS. Szukałem w innych tematach, ale nigdzie nie mogłem znaleźć co i jak.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Hej,

Problem może wynikać generalnie z wielu czynników. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zasięg sieci bezprzewodowej jest zbyt słaby, a dodatkowo być może zakłócany jest przez sąsiednie sieci. Kwestia kolejna, to być może zbyt mocne szyfrowania sieci, które na słabszych komputerach potrafi znacznie obniżyć osiągane prędkości. Aczkolwiek z tego, co pamiętam, LiveBox w wersji 1 posiada maksymalnie szyfrowanie WPA, więc tutaj problem raczej nie powinien wystąpić. Poza tym ograniczona prędkość może być wynikiem problemów z samym sprzętem bądź systemem operacyjnym.

Na początek podaj informacje:

:arrow: Jaki system operacyjny jest zainstalowany na laptopie?

:arrow: Z jakiej karty sieciowej WiFi korzysta się na laptopie?

:arrow: W jakiej odległości znajduje się laptop od LiveBox’a? Czy pomiędzy urządzeniami znajdują się ściany? Jeśli tak, to ile i jakiej grubości?

Dodatkowo warto sprawdzić, czy na połączeniu kablowym na laptopie występują problemy. Dlatego podłącz go kabelkiem do LiveBox’a i sprawdź prędkości. Jeśli w przypadku interfejsu kablowego problem też występuje, problem ma podłoże systemowe. Jeśli nie - problemem jest samo WiFi.

Później zajmiemy się samym zasięgiem i sygnałem sieci WiFi.

Pozdrawiam,

Dimatheus

:arrow: Windows 7

:arrow: Karta sieciowa: Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

:arrow: Livebox znajduje się w odległości ok. 10 m od laptopa. Jest piętro niżej.

Po podłączeniu kabla wszystko ok. :slight_smile:

Hej,

Wszystko zatem wskazuje na słaby sygnał. Skoro piszesz o 10 metrach i o podłodze, to sygnał może być dość mocno tłumiony. Niestety LiveBox w pierwszej wersji mocą sygnału nie powala. Sam wiem to z doświadczenia - czasami dwa pokoje dalej sygnał był już niski, a prędkości korzystania z sieci bardzo obniżone. A dodatkowo informacja o tym, że przy korzystaniu z łącza kablowego nie ma problemu, utwierdza w przekonaniu, że zasięg jest zbyt słaby.

Najlepiej przenieś laptopa do tego samego pomieszczenia, w którym znajduje się LiveBox. Połącz go oczywiście przez WiFi i sprawdź, jakie prędkości się na nim osiąga, gdy jest blisko routera. Dodatkowo wejdź do panelu sterowania -> Sieć i Internet -> Centrum sieci i udostępniania i kliknij sieć bezprzewodową, tak jak na poniższym screen’ie. Jaki jest zasięg (ile kreseczek) i jaka prędkość sieci lokalnej? Taki sam test wykonaj w miejscu, w którym zwykle stoi laptop - czyli na piętrze poniżej. Wróć z rezultatami.

17873572117214162303_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Dimatheus

Po przeniesieniu laptopa do pokoju z Liveboxem zasięg jest na 5 z 5 kresek i Internet pracuje bardzo szybko.

W pokoju gdzie zwykle stoi laptop są 2-3 kreski i internet nie bardzo daje radę.

PS. Można dołączyć jakąś lepszą antenę do Liveboxa czy najlepiej kupić jakiś dobry router?

Pozdrawiam.

Hej,

Czyli potwierdza to założenie, że problemy wynika ze słabego zasięgu.

Niestety LiveBox nie oferuje takiej funkcjonalności. Nie da się dołożyć do niego dodatkowej antenki.

Dokładnie tak - wymiana LiveBox’a na inny router z modemem ADSL powinna zmniejszyć problemy; najbardziej jeśli zakupisz urządzenie zgodne ze standardem n, które umożliwia większą prędkość transferu w sieci lokalnej oraz zdecydowanie większy jej zasięg.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Jeszcze mam zamiar podłączyć tą telewizję z TP, a z routerem chyba nie będzie działało.

A jeśli bym założył jakąś zewnętrzną antenę do Internetu?

:arrow: Ile dBi najlepiej żeby miała?

:arrow: I jaki zasięg by wtedy miała?

Pozdrawiam.

Hej,

Tak, to prawda. Bez podpięcia LiveBox’a do linii ADSL, może być problem z odbiorem telewizji TP. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie sprawdzić, czy faktycznie tak będzie.

Niestety, w przypadku LiveBox’a nie jest to możliwe. Urządzenie nie ma dodatkowego złącza, do którego można by wpiąć dodatkową antenę zwiększającą zasięg.

Jedną z możliwości, oprócz zmiany routera, jest zmiana karty WiFi w laptopie na taką, która posiada dodatkową antenkę, na przykład na coś takiego - TL-WN722N lub TL-WN722NC. Kolejną zaś możliwością jest zastosowanie wzmacniacza sygnału, na przykład takiego - TL-WA730RE. Jakkolwiek by nie było, jeśli nie korzystasz z telewizji TP, najprościej i najefektywniej będzie po prostu zmienić router.

Nie rozumiem, do kogo kierowane były te pytania.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dziękuję.

Prawdopodobnie kupię router.

Temat do zamknięcia.

Hej,

Czyli najprawdopodobniej korzystanie z telewizji od TP będzie niemożliwe. Pamiętaj tylko, by zakupiony router posiadał wbudowany modem ADSL - bez niego zmiana routera nie będzie możliwa. Gdyby pojawiły się jakieś problemy, oczywiście daj znać.

Pozdrawiam,

Dimatheus