@exiooo
Odinstaluj następujące programy z poziomu panelu sterowania:
- TotalAV (pozostałości programu zostaną oznaczone do usunięcia)
- CCleaner i Defraggler - optymalizatory są zbędne, wystarczą narzędzia systemowe (1, 2)
Jeśli nie używasz, to odinstaluj również: OpenVPN Connect.
Podrzucam poradnik do Chrome → Podstawowa konfiguracja Chrome | Przybornik #soo
Zmień serwer DNS na Quad9 → YouTube (podstawowy 9.9.9.9, zapasowy 149.112.112.112)
Pobierz najnowszą wersję sterownika do swojej karty graficznej → link
Wykonaj instalację nieekspresową → czysta instalacja. Nie zgadzaj się na dodatkowy komponent GeForce Experience.
Przejdź na stronę AMD i użyj funkcji Auto-Detect. Jeśli jest taka możliwość w instalatorze to wykonaj czystą instalację (usunięcie starych sterowników i instalacja nowych).
Uruchom FRST/FRST64.exe, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” →
CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
(services.exe ->) (Protected Antivirus Limited -> TotalAV) C:\Program Files (x86)\TotalAV\SecurityService.exe <2>
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-3340729455-3393344380-1119888807-1001\...\Run: [CCleaner Smart Cleaning] => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe [38502416 2022-09-12] (Piriform Software Ltd -> Piriform Software Ltd)
HKU\S-1-5-21-3340729455-3393344380-1119888807-1001\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_ED02E366447D09E4F124EF89B233D989] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3852200 2022-10-14] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
HKU\S-1-5-21-3340729455-3393344380-1119888807-1001\...\MountPoints2: {1e69984a-bce3-11ec-821f-5405db6dd4e6} - "D:\setup.exe"
HKU\S-1-5-21-3340729455-3393344380-1119888807-1001\...\MountPoints2: {1e69a4cc-bce3-11ec-821f-5405db6dd4e6} - "D:\setup.exe"
Task: {26B84EEF-9855-46E9-9E25-0DEDC8705F0E} - System32\Tasks\CCleanerCrashReporting => C:\Program Files\CCleaner\CCleanerBugReport.exe [4666896 2022-09-12] (Piriform Software Ltd -> Piriform Software) -> --product 90 --send dumps|report --path "C:\Program Files\CCleaner\LOG" --programpath "C:\Program Files\CCleaner" --configpath "C:\Program Files\CCleaner\Setup" --guid "65d38f28-2986-443b-885d-3de21112c07a" --version "6.04.10044" --silent
Task: {D7512730-A69D-4D4D-80C1-C8D5EACFBC59} - System32\Tasks\CCleanerUpdateTaskMachineUA => C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe /ua /installsource scheduler (Brak pliku)
Task: {DA32175A-59BC-46F4-802A-999FCD042929} - System32\Tasks\CCleaner Update => C:\Program Files\CCleaner\CCUpdate.exe [684976 2022-09-12] (Piriform Software Ltd -> Piriform)
Task: {FB9DD9DD-625E-4968-9DFD-A72F3BCFDEE6} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC - micha => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [32204304 2022-09-12] (Piriform Software Ltd -> Piriform Software Ltd)
Task: {FFF65BD9-B353-4F28-8EE1-EDEBF26053DC} - System32\Tasks\CCleanerUpdateTaskMachineCore => C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe /c (Brak pliku)
Task: C:\Windows\Tasks\CCleanerCrashReporting.job => C:\Program Files\CCleaner\CCleanerBugReport.exe
Tcpip\..\Interfaces\{1318a13e-d0b8-4aed-8863-35bbb0f216e3}: [NameServer] 192.168.1.1
Tcpip\..\Interfaces\{fb157a89-694a-4aba-ac2d-77207c23add9}: [DhcpNameServer] 192.168.43.1
FF Plugin-x32: @update.ccleanerbrowser.com/CCleaner Browser;version=3 -> C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\1.8.1208.2\npCCleanerBrowserUpdate3.dll [Brak pliku]
FF Plugin-x32: @update.ccleanerbrowser.com/CCleaner Browser;version=9 -> C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\1.8.1208.2\npCCleanerBrowserUpdate3.dll [Brak pliku]
R2 SecurityService; C:\Program Files (x86)\TotalAV\SecurityService.exe [267088 2022-06-23] (Protected Antivirus Limited -> TotalAV) <==== UWAGA
R1 webshieldfilter; C:\Windows\System32\drivers\webshieldfilter.sys [96264 2021-11-09] (Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher -> Windows (R) Win 7 DDK provider) <==== UWAGA
R2 avgntflt; C:\Windows\System32\DRIVERS\avgntflt.sys [208176 2020-12-09] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG)
R1 avipbb; C:\Windows\system32\DRIVERS\avipbb.sys [197176 2020-12-09] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG)
R1 avkmgr; C:\Windows\system32\DRIVERS\avkmgr.sys [46704 2020-12-09] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG)
C:\Users\micha\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\bobjajapamhdnbnimmaddcceeckkoiff
C:\Users\micha\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
C:\Users\micha\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio
2022-10-17 22:12 - 2021-12-11 20:58 - 000001150 _____ C:\Users\micha\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\TotalAV.lnk
2022-10-17 22:12 - 2021-12-11 20:58 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\TotalAV
TotalAV 5.17.470 (HKLM-x32\...\TotalAV) (Version: 5.17.470 - TotalAV) <==== UWAGA
AV: Total AV (Enabled - Up to date) {0567E33F-93C9-11B5-891D-90A37AEB2766}
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-3340729455-3393344380-1119888807-1001\...\hola.org -> hxxp://hola.org
EmptyEventLogs:
EmptyTemp:
Plik naprawczy przeznaczony jest tylko dla autora wątku!
Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt
Wykonaj jeszcze dwa profilaktyczne skany:
-
RogueKiller Anti Malware
Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania).
-
AdwCleaner
Po skończonym skanowaniu pomiń linie oznaczone jako preinstalowane. Resztę odnalezionych elementów przenieś do kwarantanny.
Problem wydajnościowy może także wynikać z rodzaju dysku i jego zużycia w czasie.
Jeśli to dysk twardy (HDD) to myśl przyszłościowo o zmianę na półprzewodnikowy (SSD).
Poglądowo załącz zrzut ekranu (screen) z programu CrystalDiskInfo.
Zwróć uwagę na błędy w dzienniku, np.:
Sterownik modułu TPM (Trusted Platform Module) napotkał nieodwracalny błąd modułu TPM, który uniemożliwia używanie usług TPM, takich jak szyfrowanie danych. Aby uzyskać dalszą pomoc, skontaktuj się z producentem komputera.
Sprawa nie dotyczy infekcji, a więc pozostawiam sprawę kolegom z forum.