Powiem wszystko po kolei żeby nie wprowadzać zamętu. Na ostatniej lekcji informatyki poznaliśmy wspaniały program jakim jest ww. Logo Komeniusz. Nie mam nic przeciwko niemu fajnie się w nim pracuje. Tylko jest jedna rzecz która mnie dobija. Mieliśmy o nim pierwszą lekcje a już na następnej mamy zrobić coś samemu. Pani podała następujące kryteria:
ndst - nic nie rób ;]
dop - prosta figura
dst - złożona figura
db - przesuwająca się figura
bdb - animacja średnio złożona
cel - animacja złożona
Najlepsze jest to że ledwo poznaliśmy program i co najwyżej zrobię coś na 4. Tutaj mam pytanie: skąd wziąć komendy i przykłady jakiś animacji. Za pomoc dziękuję!
w logo komeniuszu nie ma jakiś złożonych komend wszystkie są podane w pomocy programu i są to jakieś podstawy:pokaż żółwia, podnieś pisak, prawo lewo itp.
gotowe procedury są tu, ale załóżmy że chcesz się coś nauczyć to żeby zrobić takie bajery jak w tym linku to musisz korzystać z podstaw:
Podstawowe komendy do programu. Wpisujemy je do Edytora tekstowego lub okna Procedur (gdy ją tworzymy)[ Gdzie jest "Okno procedur I okno tekstowe" zobacz w dziale Interfejs.
np - (naprzód) przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100.
ws - (wstecz) cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50.
lw - (lewo) przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90.
pw - (prawo) przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90.
pż - (pokaż żółwia) jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia.
sż - (schowaj żółwia) chowa żółwia.
cs - (clear screen) czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku.
odnowa - zresetuj ekran.
pod - podnieś pisak.
opu - opuść pisak.
pówtórz - powtarza daną operację X razy np. powtórz 4.
ustaltło - ustala dane tło
ukp - ustal kolor pisaka.
ugp - ustal grobość pisaka.
Więcej w programie w "pomoc > Lista Procedur".
aha, może też “zapisywać”( jakoś się to nazywa fachowo nie pamiętam jak) ruchy żółwia np. zrobisz kwadrat to zapiszesz go pod poleceniem kwadrat i od razu ci on go narysuje
jak chcesz animacje(prostą) to rysujesz kwadrat i obracasz go cały czas