[LWJGL, OpenGL] Jak oteksturować kwadrat?

Witam,

mam pytanie: jak w prosty sposób oteksturować kwadrat w OpenGL? Grę w OpenGL robię w javie ,dlatego jeżeli macie pod ręką jakieś przykłady z C++ to możliwie prosto napisane bo nie umiem C++.

Chodzi mi o sposób prosty i niezawodny. Niby znalazłem to ale jak zobaczyłem ile tego kodu jest to sobie odpuściłem.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

To co dałeś to wczytywanie shaderów. Nawet tam nie ma mowy o teksturach.

Znalazłem coś takiego:

http://www.gaanza.com/blog/loading-imag … -in-lwjgl/

To przykład z użyciem dodatkowej biblioteki slick-util

Jak chcesz po narysowaniu tekstury narysować już bez, to wyłączasz teksturowanie (GL11.glDisable(GL11.GL_TEXTURES), czy jakoś tak), potem przed rozpoczęciem musisz te teksturowanie włączyć.