Macintosh na VB

Witam. Chciałbym zainstalować jakiegoś macintosha ale jestem w tym zielony. Czy na VB można normalnie go wrzucić? Czy macintosh jest płatny? Z jakiego systemu plików korzysta? ext ? jfs? Czy jeśli jest płatny to można pobrać trialową wersję obrazu dysku do VBirtualboxa?

To nie będzie takie łatwe…

Po pierwsze VirtualBox raczej nie obsłuży Ci Macintosha - to zupełnie inny system, na specjalne komputery - które jednak obecnie sprzętowo nie różnią się wcale od tradycyjnych PCtów. Na YouTube są ludzie, którzy pokazują, że to się im udało - być może to możliwe - sam osobiście próbowałem ale mi nie wyszło.

Mac OS X jest płatny, możesz go kupić w każdym iSpocie - cena nie jest jakoś strasznie wygórowana - to około 100 złotych.

Nie ma trialowej wersji w necie, to nie Windows, czy Linux.

Poza tym możesz mieć problem - jak mówię systemy Apple’a pracują tylko i wyłącznie na komputerach Apple’a - i to jeden z wielu powodów, przez które nie lubię tej firmy…

System musi być zainstalowany na systemie HFS lub HFS+, czyta i pisze również po innych (EXT, ZFS, NTFS, FAT itp.).

Instalacji możesz spróbować na VMware, tam masz największe szanse sukcesu. Albo poszukaj projektu Hackintosh :slight_smile:

Sama zainstalowałam Hackintosha na MSI Wind, działa wszystko poza odbiornikiem Bluetooth. Jednak ilość gimnastyki, jaką będziesz musiał wykonać przy instalacji, zależy od Twojego sprzętu (im podobniejszy do komputerów Apple, tym lepiej).

Tylko czy warto? Po pierwsze instalując Hacintosha łamiesz prawo - więc to jest już pierwszy duży minus. Po drugie jak pisałem wcześniej - Mac OS X pracuje dobrze tylko i wyłącznie na komputerach Apple’a - więc nie licz, że będzie Ci się na nim pracować tak dobrze jak na Windows. Oczywiście zapomnij o jakimkolwiek wsparciu technicznym ze strony producenta - musisz liczyć tylko i wyłącznie na siebie. W Windows jeśli kupisz BOXa masz prawo do dwóch darmowych napraw systemu operacyjnego.