Dostaję e-fakturę z Orange (tpsa) i kilka razy miałem takie coś, że mail niby został wysłany 5.11, a dostałem dzisiaj 8 listopada. Tylko, że ten mail w skrynce pojawia się tak jakby przyszedł 5.11.
Skąd takie opóźnienia? Czy to wina Orange czy czegoś innego?
E-maile sprawdzasz w przeglądarce logując się na konto ( jakie to konto - gmail , outlook , yahoo czy inne) czy używasz do tego programu pocztowego?
Jaka jest data nadania e-maila do Ciebie - faktycznie jest data nadania 5… od Orange a dostajesz 8… na skrzynkę pocztową czy data nadania od Orange jest 8… i dostajesz 8… bo jeśli tak to ściemniają , sprawdzałeś datę i godzinę nadania?
Pocztę sprawdzałem na kliencie (thunderbird) i logując się przez przeglądarkę (konto gmaila). Takich sytuacji miałem już kilka i bez różnicy czy przez klienta czy przez przeglądarkę.
Poczta przychodzi opóźniona, ale po prostu jest umieszczona tak jakby przyszła tych kilka dni temu. Wysłana jest 5.11. Jak mam pocztę z środy, wtorku to ta wiadomość z orange jest umieszczona jakby przyszła w poniedziałek. Rozumiesz dla mnie jest to strasznie dziwne, że przychodzi nowa wiadomość i jest umieszczona kilka dni temu. Coś tu po prostu nie gra…
U mnie a też używam Thunderbird jest zawsze wszystko ok , przez przeglądarkę także.
Te kilka sytuacji związane jest zawsze z e-mailami od Orange? Czy z innymi e-mailami też się zdarza? Jeśli z innymi e-mailami nie zdarza się taka sytuacja to po prostu Orange leci w babuku i kombinuje by e-mail przyszedł na czas a jest wysyłany z opóźnieniem.
No i sytuacja się rozwiązuje , po prostu nie wysyłają ich na czas a potem kombinują ( z datą wysłania) by było tak jakby wysyłane były danego dnia, dlatego thunderbird i w przeglądarce generuje że przyszedł e-mail dzisiaj a umieszczany jest że kilka dni temu.
Jednak dzwoniąc do Orange ( i tak to nie ma sensu) zapewnią Cię że wszystko jest ok. to ich znana polityka , wykręcą się.
PS: wiele osób ma problemy z Orange ( generalnie jest tam “bajzel”) dlatego tak to wygląda. U mnie w rodzinie też korzysta się z usług Orange ( internet) i wiem to z doświadczenia że nic nie wskórasz , oni umywają ręce od wszystkiego.
Płać wtedy jak dostajesz fakturę i tyle , nawet jakby co nie masz dowodów że coś jest nie tak bo masz datę nadania faktury , a że przychodzi 3 dni później - nie możesz udowodnić.
Manipulują nagłówkami. Otwórz tego maila w Thunderbirdzie i naciśnij Ctrl+U. Znajdź nagłówek Date - coś w stylu: “Date: 8 Nov 2012 06:17:01 -0500” - mogą ustawić dowolny (spamy często przychodzą “z przyszłości” by pojawić się na szczycie listy wiadomości do przeczytanai). Następnie masz nagłówek Received:
Received: from server.pl (server.pl. [123.123.123.123])
by mx.google.com with ESMTPS id mxxxxxx.12.2012.11.08.01.56.27
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Thu, 08 Nov 2012 01:56:27 -0800 (PST)
Na tej podstawie będziesz w stanie stwierdzić, kiedy Gmail otrzymał ich wiadomość.
O 3 dni? Ciężko działać na takim serwerze, zbyt wiele usług wymaga zsynchronizowanych zegarów na serwerach, chociażby SSL zaczyna w takich wypadkach sprawiać problemy.
Nie mam pojęcia jaki mają w tym cel, ale możesz do nich napisać w tej sprawie i zapytać. Jak nie, to zawsze możesz napisać o tym na blogu jak TomekB i opisać swoje podejrzenia - może wtedy się zainteresują, wygląda na to, że obserwują blog DP.
To było do przewidzenia że manipulują gdyż tylko z ich e-mailami masz problem. Myślę że cel jest jeden - robią to by płacić im po terminie a wtedy wyegzekwują odsetki czy jakąś karę pieniężną , dla mnie po prostu chcą wyłudzać pieniądze w sposób nieuczciwy i jest to chamstwo totalne. Ja bym zagroził że zrezygnuję z ich usług jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce jeszcze raz i założę sprawę cywilną o nieuczciwe praktyki a ponadto opisał im jak to się odbywa by wiedzieli że wiesz co kombinują i tyle. Ciekawe jakby się tłumaczyli? Chciałbym to usłyszeć.