Maksymalna ilość ram do asus f5sl

Hej jestem zielona w tej sprawie a nie chce żeby ktoś mnie naciągnął na coś, niestety nie znalazłam w internecie nic na ten temat. Chodzi o to, że chcę rozszerzyć pamięć mojemu laptopowi (asus f5sl, procek intel pentium dual cpu t2390 18,86ghz, ram 2 giga, typ systemu 32 - bitowy (vista+ service packi)). Nie wiem jaką największą ilość ramu będzie mógł przyjąć. Przeczytałam coś, że 4 gb nie będzie widział tylko 3,5gb, ale nie wiem ile w tym racji, więc proszę o radę i pozdrawiam

Systemy 32 bitowe obsłużą do 3.25Gb RAMu

a 64 bitowe?

64bitowe to zależy od systemu, ale na pewno granica jest ponad 4GB.

Na pewno potrzeba Ci więcej RAMu? Jakie masz szczytowe wykorzystanie pamięci operacyjnej?

potrzeba mi wiecej razu bo komp nie daje sobie rady z takimi programami jak autocad + obraz xp w virtual pc. Ogólnie muszę mieć sporo programów otwartych na raz stąd potrzeba ramu, a nie wiem gdzie sprawdzić tą pamięć operacyjną. Czy jeśli mam płytę z vistą (oryginalna od asusa) to moge sobie zainstalować system 64 -bitowy?

Jeśli płytka jest na system 64-bitowy system to tak :slight_smile: poza tym, płytka, którą otrzymałeś, to Recovery Disc a nie system :slight_smile: więc nie wgrasz sobie z tego systemu tylko ewentualnie przywrócisz go. Sam mam tego lapa :slight_smile:

A system 32-bitowy będzie obsługiwał 3,25 GB RAM-u maksymalnie, 64-bitowy podobno 128 GB, ale tego już nie potwierdzam, tylko takie coś słyszałem.

128gb ?, jest chociaż płyta która by tyle obsłużyła ?

Są takie płyty

Działasz na kompie, odpalasz te swoje AutoCady i inne, a później Ctrl+Alt+Del > Wydajność > Pamięć zadeklarowana > Szczyt. Jeżeli Szczyt nie dochodzi do 1,5GB, to nie widzę większego sensu w kupowaniu większej pamięci RAM, bo i tak nic nie przyspieszy się. Jeżeli jednak jest ponad 1,5GB to warto się rozejrzeć za rozszerzeniem pamięci.

Zasadnicze pytanie: ile przy takiej robocie masz wykorzystanego RAMu w szczycie?