Mało FPS tylko w Minecraft

FPS w Minecraft oscylują w granicach 50-80 klatek na sekundę, kiedy w wiedźminie na ultra mam 30.

Laptop
Rx560x (4GB)
Ryzen 5 2500U
8GB ram
Crucial MX500

Co juz robiłem
-bawilem się ustawieniami graficznymi
-zainstalowalem optifine (100-130FPS, ale optifine nie jest na najnowszą wersję, w którą chciałbym zagrać)
-ustawilem własny plan zasilania
-zainstalowalem sterowniki najnowsze
-przypisalem 3GB ram do gry
-sprawdzalem temperatury
-porownywalem FPS z FPS na gts45, Q6600 - więcej
-instalowalem tekstury poprawiające wydajność
-sprawdzalem na jakiej karcie działa gra - dedyku
-instalowalem najnowsza jave

MInecraft chyba mocno obciąża procka, a ten lubi zbijać napięcia.
8GB RAM, czyli single zgaduję?
Dodaj druga kosć i kilka % zystasz.

Dualchannel

A ile ma odświeżanie matryca? no i problemem jest raczej procek bo minecraft z tego co pamiętam potrzebuje mieć serio mocny CPU

Jest wersja tak zwana pre9-optifine na wersję 1.15.2 (chyba, że jest jeszcze nowsza wersja to nie wiem) możesz spróbować bo optifine zawszę zwiększa ilość klatek w grze, a ta gra niestety z jakiegoś powodu w 60 fps dalej nie jest płynna +90 fps można powiedzieć że jest płynna i polecam ustawić limit fps w grze

https://optifine.net/downloads
Trzeba kliknąć :

  • Preview versions, i tam są pre wersję

Możesz jeszcze spróbować tych ustawień :

Ja tam na laptopie z GT755M, i7-4700MQ, 4GB RAM (sprzęt chyba gorszy od twojego) w +120fps bez problemu odpala i nawet nie mam najniższych ustawień , ale tylko z optifine bo ta gra ma słabą optymalizacje, ale teraz nie wiem jak jest grałem ostatnio przed wydaniem 1.13 ale grałem tylko z wersję poniżej 1.9…

Przypisywanie RAMu nie wiem czy ma sens ja próbowałem i żadnej wielkiej różnicy w fps nie widziałem, TexturPacki lekko zwiększają fps, spróbuj włączyć Wysoką Wydajność ale u mnie na Zrównoważonym działa tak samo jak na Wysokiej Wydajności…

Na pewno nie problem w odświeżaniu bo ja ma 60Hz i w gra na 60 fps nie wygląda na płynną +90 fps gra zaczyna wyglądać płynnie…

Zawsze się rozpisuję a nigdy to nie ma sensu :thinking:

Żeby mieć 60hz i płynne to trzeba v-sync, bo tak 60fps nie zgrywa sie czasowo z 60hz matrycy. Realnie i tak więcej klatek nie zobaczysz niż hz ma matryca. Więc produkowanie na potęgę to sztuka dla sztuki.