Malowanie pokoju, proszę o rady

Witam, zupełnie nie znam się na malowaniu ścian, a że muszę pomalować pokój narzeczonej to nie chciałbym dać plamy :wink:

Będę malował wszystkie ściany plus sufit. O ile wiem na pewno, że na suficie jest jakaś zwykła farba akrylowa (biała) o tyle jeśli chodzi o ściany to nie mam pewności ale na 90% jest to jakaś farba lateksowa. Dodatkowo na suficie lubi się gromadzić grzyb - co prawda usuwanie to jest w miarę proste ale chciałbym sufit jakoś zabezpieczyć na lata przed tym ustrojstwem i oczywiście poprawić wentylacje.

 

Mam takie pytania:

 

  1. Czym zerwać farbę lateksową ze ścian (a może nie zrywać?) - czy szpachelka wystarczy? I co wtedy jak zerwę farbę - czy muszę używać jakiegoś gruntu przed malowaniem? Czy wystarczy papierem ściernym wyrównać i umyć? Dodam, że kolor ścian jest jasnozielony, prawdopodobnie będzie kładziona ta sama farba. Stara farba jest w miare ok. W niektórych miejscach wiem, że będę używał gładzi, czy na taką gładź mogę kłaść bezpośrednio farbę czy też trzeba to jakoś gruntować? Jeśli trzeba to jaki grunt polecacie do farb lateksowych?

 

  1. W kwestii grzyba na suficie - czy dobrym pomysłem byłoby użycie farby do kuchni i łazienek w pokoju? Z tego co czytałem (śnieżka do kuchni i łazienek, lateksowa, matowa) chroni przed nadmiarem wilgoci. Jakim preparatem grzybobójczym możnaby zabepieczyć pod spodem?

 

W ogóle jak według was najlepiej się pozbyć grzyba na dobre? Czy w ogóle do sufitu można użyć farby lateksowej? (matowej).

Izomur-http://allegro.pl/izomur-1l-na-wilgoc-grzyba-plesn-do-izolacji-i5251284518.html

Może coś więcej kolega powie o pokoju, bo grzyb sam z siebie się nie bierze. Jak duży pokój? Jakie budownictwo? (kamienica/blok/ domek jednorodzinny) na jaką stronę wychodzi okno? czy okno drewniane czy plastik?  i czy pod farbą była już jakaś gładź? Farby do kuchni i łazienek nie są zalecane do pomieszczeń, w których się śpi.

Czy aby na pewno to jest grzyb? Może to pleśń?