Mały serwer do kilku połączeń RDP

Nie mam dużego doświadczenia z usługami terminalowymi. Zamierzam dla jednego z klientów zakupić serwer HP ml10 z win2012foundation jako serwer terminali (E3-1225 i 16GB ram) Uruchomiona aplikacja magazynowa, jakieś 70mb w pamięci. Początkowo 2 a docelowo 6 użytkowników RDP.

Serwer sobie poradzi ale nie jestem pewien tego windows foundation. Ktoś coś doradzi?

Po pierwsze - sama licencja na 2012 foundation nie wystarczy - trzeba jeszcze licencje terminalowe. Kolejna sprawa - instalacja usługi terminalowej na kontrolerze domeny i dodatkowo na 2012 foundation to żadna przyjemność, sporo zabawy…
Może jednak da radę 2012 Standard (jedna licencja) + licencje dostępowe (terminal Server)?

  • na serwerze 2012 z Hyper-V
  • na Hyper-V dwa serwery 2012 Standard: jeden na AD (kontroler domeny), pilki, drukarki, etc.
  • drugi serwer właśnie to TS (ogarniesz to jedną licencją standard)

Druga możliwość - jak w miarę ogarnięty internet, to jednak iść w chmurę? Całość na jakimś Azure, czy podobnym?

Generalnie to mam jakieś tam doświadczenie z serwerami. W tym konkretnym przypadku chodzi o koszty. O licencjach RDS wiem. w firmie sa już dwa serwery - w tym rownież win2012std ale potrzebuje zrobić tą jedną konkretną rzecz - podłączyć do bazy danych dwóch zewnętrznych klientów. Żadnego AD nie ma i nie będzie, chcę uruchomić serwer terminali dla 2 a w przyszłości być może max 6 userów i najlepiej na oddzielnym serwerze. Czy w wersji foundation można to zrobić bez AD? Bo na standardzie nie ma z tym problemów.

Druga możliwość odpada bo radiowe lacze internetowe choć wystarczające to niezbyt stabilne a to firma produkcyjna i nie może byś zależna od dostępności internetu.