Mandriva le 2005 i gf 6600 - jak?

jestem zielony w linuksie. Troche o tym czytałem i próbowałem, ale w sumie nadal nie wiem jak zainstalować sterowniki do GF 6600 w Mandrivie Limited Edition 2005 (to jest chyba mandrake 10.2 z tego co się orientuję).

Przy instalacji mandrivy wybrałem kartę graficzną Vesa, bo z grupy Nvidia żadna nie chciała działać. Teraz mam niebotyczne 60 Hz na monitorze crt…

Chcę zainstalować stery nvidii, bo mam zamiar odpalić parę gier w przyszłości (na przykład Kohan: Immortal Sovereigns 8)

Pomożcie proszę bo sam tego nie zrobię :-k

  1. Zainstalować źródła jądra (jeżeli jeszcze nie masz)

  2. Wyłączyć iksy (ctrl+alt+F1, zalogować się jako root, wpisać telinit 3)

  3. Przejśc do katalogu ze sterownikami

  4. wpisać sh NVIDIA-nrwersji-itp.run

  5. Wyedytować /etc/X11/xorg.conf i zmienić “vesa” na “nvidia”

  6. Odpalić iksy (telinit 5)

Piszę to bo się nudzę, te informacje można w ciągu max. minuty znaleźć na google, albo chociażby zajrzeć do przyklejonych tutaj wątków.

areh,

który sterownik powinienem ściągnąć z http://www.nvidia.com? mam do wyboru:

Linux IA32, Linux AMD64/EM64T i Linux IA64.

Nie wiem jak wykonać twój 1. punkt :stuck_out_tongue:

Sterowniki wybierz do Twojej architektury. Jeżeli masz zwykłego Pentiuma, Celerona, Athlona czy Durona, to IA32, jeżeli masz procka 64-o bitowego, to albo AMD64, albo IA64 (w zależności od tego czy masz Pentiuma czy AMD).

Źródła jądra masz na płycie (chyba, od dawna nie widziałem Mandrake/Mandriva na oczy). Jeżeli ich tam nie ma, będziesz musiał poszukać w necie, albo najlepiej skonfiguruj sobie urpmi (jeżeli nie wiesz jak, wpisz w google “easyurpmi”). Instaluje się je tak samo jak inne pakiety. Pamiętaj tylko, żeby zainstalować źródła do tego jądra którego używasz.

jak odpalam polecenie:

sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-7676-pkg1.run

to pokazuje się umowa licencyjna a potem parę komunikatów o błędach. Jeden mówi, że brakuje jakiegos pliku “… .ko”