Martwe piksele na nowym monitorze

Otóż kupiłem monitor 04.08.2015 a dziś po wyjściu ze Smite zauważyłem czerwony punkcik na matrycy. Na innej stronie przeczytałem że jeśli jest to czerwony piksel to się naprawi z czasem. Co mogę z tym zrobić, jaka jest szans że to się naprawi.

 

PS:

Próbowałem lekko postukać w to miejsce i pomasować niektórym pomogło dla mnie nie, zaraz mam zamiar uruchomić program undead pixel może coś pomoże. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły ?

Martwy piksel to martwy piksel, czary nie pomogą :wink:

 

ps. Długo myślałeś nad tym “O tuż” - mistrzowskie! :smiley:

To co nic z tym nie zrobię ? Bo czytałem że Subpiksele da się naprawić. 

 

http://www.pcworld.pl/news/121344/Naprawa.uszkodzonych.pikseli.w.LCD.zrob.to.sam.html

Proszę Cię nie powołuj się na takie strony jak pcworld,kś,chip, itp. itd.

Po prostu oddaj do serwisu, chyba że chcesz z upływem czasu widzieć więcej martwych pikseli.

Monitor kupiłem na Media Markt i sprowadzałem go z Białego stoku bo u mnie nie ma takiego sklepu, czyli wysłać do nich czy do producenta bo nie wiem gdzie ?

Jeśli jest gwarancja D4D to napisz do serwisu producenta. Ja przykładowo kupiłem laptopa ze sklepu w Częstochowie (a mieszkam 12km od Warszawy), serwis realizował producent. Wyglądało to tak w moim przypadku, że napisałem do serwisu producenta, on kazał mi spakować laptop w karton, nakleić kartę z numerem zgłoszenia serwisowego i zamówić kuriera (na koszt serwisu, najczęściej maja umową z jakąś firmą kurierską, pewnie o tym Cię poinformują), kurier przyjeżdża zabiera sprzęt, potem dostajesz email że naprawili więc czekasz na przysłanie naprawionego sprzętu.

Idanox , odpuść sobie reklamację, na 95% tego ona nie obejmie.

Z badpixelami (zarówno martwymi/czarnymi jak i z świecącymi subpixelami) jest tak że zależnie od klasy sprzętu/matrycy dopuszczalna jest inna ilość badpixeli, o ile się nie mylę to pojedynczy świecący pixel jest dopuszczalny nawet w matrycach najwyższej klasy (ale najlepiej sam poszukaj w sieci i sprawdź jakiej klasy masz matrycę)

W matrycach najniższej klasy to dopiero pięć martwych pixeli obok siebie podlega gwarancji a jak jest mniej ale nie są wszystkie obok siebie to już gwarancja tego nie obejmuje.

Z programami mającymi rozruszać martwe lub świecące pixele to bym uważał, czasem może się zdarzyć przypadek że pomoże ale równie dobrze może on przyspieszyć degradację matrycy i mogą się pojawić kolejne badpixele a zazwyczaj takie programy nie dają zupełnie nic.

Poza tym w moim odczuciu to raczej całkiem martwy pixel ma szanse na rozruszanie niż świecący, świecący subpixel oznacza ze jeden odpowiadający mu tranzystor ma zwarcie i nie sądzę aby był na to jakiś sposób (zwłaszcza że najpewniej jet to jeden z wielu tranzystorów w układzie scalonym).

Sam wiele lat używałem monitora z świecącym na niebiesko pojedynczym subpixelem i żadne metody nic nie dały ale też nie przeszkadzało to w użytkowaniu.

Żyjemy w takich dziwnych czasach że kupując TV/monitor producent nie daje nam żadnej gwarancji na 100% sprawność matrycy a kupując program komputerowy, grę lub system operacyjny nie otrzymujemy go “AS IS” czyli bez gwarancji (co najwyżej gwarancji może podlegać nośnik/płyta jeśli okaże się wadliwa).

Nie przesadzaj. Wszystko tak odpuszczasz? Monitor ma dopiero 4 dni i ma z tym zostać?

Powinien spróbować wszelkich dopuszczalnych sposobów wymiany/naprawy monitora, niezgodność towaru z umową jest w tym przypadku chyba najlepszym sposobem reklamacji.

 

W matrycach aktywnych te tranzystory nie znajdują się w układzie scalonym tylko na szklanym podłożu matrycy, obok każdego piksela, po jednym dla każdego z nich… Poczytaj na temat budowy matryc np. TFT https://pl.wikipedia.org/wiki/TFT

 

Jeśli gwarancja producenta tego nie obejmuje, to nic nie wywalczy. Jeszcze go za kuriera skasują. Ja bym po prostu zrezygnował i odesłał monitor (14 dni na rezygnację przy zakupach na odległość). I zamówił inny lub z innego sklepu.

Niezgodność towaru z umową nie ma za wiele wspólnego z gwarancją.

 

 

Pod warunkiem, że kupował na odległość i sprzedawca w tym przypadku może stwierdzić zmniejszenie wartości zakupionego monitora:

 

Monitor który kupiłem jest tutaj. Na razie napisałem do sklepu i czekam na odpowiedz. Nie wiem gdzie lepiej czy do sklepu czy do producenta. Na stronie Sklepu znalazłem takie coś “Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie w terminie do  30 dni  od dnia wydania Towaru”

 

http://www.mediamarkt.pl/bialystok/monitor-samsung-s24e391hl,id-1071703

 

PS:

To nie warto ustawiać filmu z szybko zmieniającym się ekranem na jakąś godzinę ?

Moja matryca jest podświetlana diodami LED.

Ten czerwony pixel jest widoczny tylko na białym tle. Bo tak normalnie on działa tylko na białym tle jest czerwony punkt nie wiem od czego to zależy (Białe tło popsute XD)

No to możesz jeszcze spróbować odstąpienia od umowy.

W kwestii gwarancji to możesz jeszcze napisać/zadzwonić do autoryzowanego serwisu i ich zapytać, polityka Samsunga w kwestii wadliwych pixeli jest zależna od ich ilości, umiejscowienia, koloru oraz od wielkości matrycy i nie ma w sieci bliższych informacji na ten temat.

Ale nie sądzę aby wymienili ci matrycę z powodu pojedynczego świecącego pixela który jak sam piszesz jest widoczny tylko na białym tle.

W temacie: http://www.tested.com/tech/1337-we-uncover-the-dead-pixel-policies-for-every-major-lcd-maker/