To dziwne, ze nie udalo sie uruchomic tej wersji, do ktorej przeslalem linka (z wpisow na forum wynika, ze ta gra powinna bezproblemowo dzialac). A probowalas uruchamiac ta wersje z zainstalowanym Windows Live? Jest on wymieniony w wymaganiach:
OS: Windows XP /Vista/7
CPU: 3 GHz or AMD equivalent
RAM: 1 Gb
Video: Shader Model 3 NVidia 6600 or ATI 1300 or higher
HDD: 9 Gb
Windows Live
Byc moze gra wywala sie w momencie, kiedy probuje sie odwolac wlasnie do tej uslugi.
Chyba duzo szybciej i latwiej, niz eksperymentowac z mieszaniem plikow z dwoch wersji gry, bedzie zainstalowac maszyne wirtualna, a na niej Viste z gra (jest to gora pol godziny roboty). W ten sposob pozbedziesz sie tez ryzyka, ze taka “pozlepiana” z roznych plikow gra wywali sie w najmniej spodziewanym momencie.
Nie bardzo wiem jak dziala ten caly Windows Live i tak sie zastanawiam czy do tej uslugi nie trzeba sie przypadkiem zalogowac, jak np. do Steam? Moze wtedy nie potrzeba klucza?
Wydaje mi sie, ze nawet na C2D z 2GB RAM da sie uruchomic maszyne wirtualna z Vista i ta niewymagajaca gra. Definiujac taka maszyne (w zaleznosci od tego jakiego systemu operacyjnego uzywasz) przydzielilbym jej:
1,5 GB RAM w przypadku Windowsa XP (zakladam, ze 500MB wystarczy systemowi do pracy - mozesz to sprawdzic w Menadzerze zadan),
1,2 GB RAM w przypadku Windowsa 7/8 (w tym przypadku zakladam, ze Twoj Win 7, czy 8 nie potrzebuje wiecej niz 800MB RAM).
Vista powinna zajmowac mniej niz 1GB RAM, wiec nawet 1,2 GB RAM powinno wystarczyc do uruchomienia gry. W najgorszym przypadku system na komputerze, albo ten na maszyne wirtualnej, zrzuci troche pamieci do swap.
10-12 GB wirtualny dysk powinien wystarczyc do zainstalowana Visty i gry.
A jezeli maszyna wirtuala zacznie wariowac, puchnac i caly czas uzywac pliku wymiany, to po prostu ja zatrzymasz (jednym przyciskiem) i pozbedziesz sie jej kasujac plik z nia.