Mieszanie olejów silnikowych?

Witam,

w mojej pandzie brakuje już oleju. Wlany był Lotos 10W40. Jednak narazie nie chcę dokupować bo mam taki sam tylko Mobil 10W40.

I teraz moje pytanie, bo jedni piszą, że można mieszać a inni znowu, że nie można.

Jak to jest z tymi olejami ?

Pozdrawiam

Z tym pytaniem proponuje udać się na forum motoryzacyjne.

Wbrew “gadce” sprzedającego czy nawet machaników oleje można mieszać i nie ma znaczenia czy to pomieszamy syntetyki z minerałami czy odwrotnie , aczkolwiek nowe samochody wymagają stosowania olejów syntetycznych (czy są to lepsze oleje od mineralnych ciężko powiedzieć aczkolwiek oba te rodzaje uzyskuje się z tego samego minerału czyli ropy naftowej , olej mineralny uzyskuje się podczas destylacji ropy a syntetyczny podczas syntezy chemicznej ropy) a są jeszcze półsnytetyczne oleje no i tu zdziwko jest to olej pomieszany 50/50 syntetyczny z mineralnym i z zapewnien szwagra który pracuje w rafineri Czechowice mieszanie tych olejów odbywa się w normalnych wirówkach czyli co za róznica czy pomieszamy olej w zakładzie czy w silniku samochodu , nowe badania “fachmanów” holenderskich są zadziwiające gdyż udawadniają że stare poczciwe oleje mineralne są znacznie odpwiedniejsze od syntetycznych a to dlatego że w procesie destylacji pozbywa się z nich siarke i ołów i inne szkodliwe dla środowiska składniki , no i jeszcze inna ciekawostka oleje syntetyczne uzyskuje się znacznie mniejszym nakładem finansowym niż oleje mineralne a w sklepach akurat jest odwrotnie , syntetyk jest znacznie droższy od minerału.

Jarod , Lotos 10W40 - najgorsze szambo wlewane do silnika… Jeśli wlewasz olej tej marki to nic nie zaszkodzi jak zmieszasz go z olejem innej firmy. Efekt identyczny jak jazda na tym oleju. Poza tym silnik bierze olej, bo jeździsz na oleju słabej jakości, przez co silnik zużywa się szybciej. Możesz mieszać oleje tej samej lepkości czyli 10w40 z 10w40.

Na przyszłość polecam zalać olej chociażby Mobil1. Najlepszy jest jednak ShellHelix 10w40

gdyby tak postępowano na zachodzie Europy, Polacy jeździli by do tej pory maluchami i Polonezami.

Silnik nie bierze oleju z powodu jego złej jakości, dodam że tak naprawdę nie ma już olejów złej jakości bo nie zostały by dopuszczone do sprzedaży, każdy olej na rynku musi spełniać wymagania postawione przez producentów samochodów, i jeżeli widzisz olej na półce oznacza to że te wymagania spełnia. Jeśli chodzi o mieszanie spokojnie możesz to zrobić nic złego się nie stanie.

Aha co do marek jeszcze proponuje zapoznać się bliżej specyfikacji każdego z nich. To tak samo jak z napojami w sklepie… te z lepszą reklamą sprzedają się lepiej a te bez reklamy mimo że mają taki sam skład sprzedają się gorzej. To tylko marketing.

Widząc reklamę oleju w TV automatycznie ją zapamiętujesz i wydaje Ci się że jest najlepszym olejem…bo niby przedłuża żywotność silnika itd…

Na co dzień pracuję w warsztacie samochodowym i jak klient pyta się jaki olej wysyłam go do sklepu obok i tam sprzedają olej prosto z beczki.

Różnicy oprócz ceny nie ma.

Dodane 26.09.2009 (So) 11:09

aha jeżeli silnik bierze olej nie jest to wina oleju #-o proponuję wymienić uszczelniacze, pierścienie, w takim przypadku zdejmuje się głowicę silnika i sprawdza co jest wyrobione i co kwalifikuje się do wymiany.

Ale nie mówcie że przyczyną brania przez silnik oleju jest jego zła jakość.

URT , przecież olej olejowi nie równy. :expressionless: Ale to kwestia sporna tak samo jak instalacja gazowa nie wpływa na żywotność silnika :lol:

Master prosty rachunek. Dzisiejsze silniki bez problemów są w stanie robić przebiegi 1 miliona. Ja właśnie szukam silnika do swojego T4 miałem w nim silnik 2.5 litra 110 koni. padł mi przy przebiegu 780000 kilometrów i silnik jest znaczy był na gazie. Oczywiście to jest sporne. ale czy kupując auto liczysz na to że zrobisz nim kilkaset tysięcy kilometrów czy może sobie myślisz że sprzedaż za rok bądź dwa. Gdy kupiłem T4 miał 500000 przebiegu zrobiłem nim ponad 200000 gdzie większość jest zrobiona z lawetą. Cały ten okres był na gazie. Teraz rachunek silnik z małym przebiegiem na allegro kosztuje do 2 tyś złotych.

A ile tysięcy zaoszczędziłem robiąc na gazie ponad 200000 km??? Mnóstwo… wystarczająco tyle że kupię 2 silnik, nielicząc ile tysięcy złotych zaoszczędziłem do tej pory.

Dodane 26.09.2009 (So) 13:32

jeżeli ktoś by mi powiedział że na gazie zrobię tylko 100000 to i tak się opłaca bez względu jaki on będzie szkodliwy ze względu na żywotność silnika.

W ubiegłym wieku miałem toyote corolle i zrobiłem na siniku 360 tyś w tym około 340tyś na gazie , samochód sprzedałem ze sprawnym silnikiem nie biorącym oleju i nie mający przepału ani benzyny ani gazu , potem kupiłem audi 80 i jeździ do dzisiaj przebieg 420 tyś w tym na gazie około 350 tyś , silnik działa nadal z lekkim spadkiem mocy a i no olej w obu przypadkach stosowany najtańszy olej mineralny po obecnych cenach około 10 zł za liter typ tesco.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi :slight_smile:

Tak też się składa, że moja pandzia ma gaz :slight_smile: i przejechane już 130tys. A mam zamiar zrobić też nie małą sumkę przebiegu.

Olej dolałem :slight_smile: i od tej pory już nie będę przykładał takiej wagi do tego co tam wlewam :stuck_out_tongue: oczywiście nie to, że najgorszy syf. Tylko nie będę wielkiej kasy wydawał na zwykły olej.

Dzięki i pozdrowionka

witam a co z mieszaniem olejów np Havoline Energy 5W-30 semisynthetic a olejem Liqui Moly Leichtlauf Special 5 W-30 syntheze tehnology. Oba maja specifikacje dla Forda. Olej semisynthetic czyli półsyntetyk a olej na technologii syntetycznej HC czyli Hydrokrakowany czyli jakby pól i pełny syntetyk. właśnie nie wiem czy je można mieszać Prosiłby o Fachową rade. dzieki z góry !

To jest forum informatyczne, a nie samochodowe, więc fachowej porady raczej tu nie dostaniesz. Tutaj wypowiadają się użytkownicy samochodów, a nie mechanicy.

Kiedyś mój wujek powiedział, że nie ma olejów syntetycznych i pół syntetycznych. Jest tylko syntetyk i minerał. I wymyślili 2 nazwy żeby klientów robić w balona.

Więc uważam, że co do niego wlejesz to wlejesz nic mu nie będzie.

Ja do swojego wlałem 2 różne minerały i nawet jeździł ciszej niż przedtem. Także jak syntetyki pomieszasz to chyba, źle też nie będzie :slight_smile:

To tylko moja opinia.

Jak i syntetyk tak i mineralny powstają z tego samego produktu (ropy naftowej) minerał powstaje podczas destylacji ropy a syntetyk podczas syntezy chemicznej ropy , jako że syntetyk powstaje podczas syntezy to zawiera mniej smoły i siarki , no jest jeszcze “semi” czyli półsyntetyk a jest to nic innego jak 50/50% oleju mineralnego i syntetycznego , obecne badania holendrów i anglików dowodzą że jednak oleje mineralne są bardziej odpowiednie nawet dla nowoczesnych silników dlatego że smoła i siarka powodują mniejsze tarcie między częściami metalowymi przez co silnik zużywa się wolniej, no ale ze względu na ochrone środowiska zaleca się jednak stosowanie olejów syntetycznych.

Witam , czy można zrobic dolewkę oleju Castrol 10w40 do oleju Castrol 15w40??

Można, olej będzie miał wtedy właściwości pośrednie.

Bo prawda jest taka, że WSZYSTKIE oleje są mieszalne. Na krótką metę nie zaszkodzą, ale dobrze potem wymienić. Tak, jak przy awarii turbiny lałem do silnika najtańszy, byleby dojechać do miejsca, gdzie można bezpiecznie stanąć i załatwić sprawę.

Oleje sąod wielu lat ze sobą mieszlane ale warto wziść pod uwagę jeden szczegół jeśli ammy olej A3.B4 5W30 to niech taki w takiej specyfikacji będzie zalany a nie A5/B5 5W30, jak mamy normę MB 229.3 niech taki będzie zalany.