Migające, wyblakłe pasy na ekranie podczas grania

Witam!

 

Niedawno sprawiłem sobie nowy komputer. Wydaje mi się, że wszystko jest w porządku, oprócz obrazu jaki pojawia mi się na ekranie monitora. Komputer ma specyfikację:

  • procesor graficzny: Gigabyte GeForce GTX 960
  • procesor: Intel Core i5-4460
  • płyta główna: ASRock B85M
  • pamięć RAM: 2x 4 GB DDR3
  • HDD: 1 TB
  • system: Windows 7 Professional N 64-bit

Całość jest podłączona do monitora LG W2242S. Rozdzielczość jest ustawiona na 1680x1050 z odświeżaniem 60Hz. Niestety monitor jest wiekowy i posiada jedynie wejście D-Sub, a karta graficzna ma DVI i HDMI. Musiałem więc skorzystać z przejściówki DVI / D-Sub (firmy Cablexpert). Podczas przeglądania internetu, używania flash playera czy korzystania z office’a żadnych anomalii nie ma. Kiedy jednak uruchomię jakąś grę, na ekranie zaczynają migać wyblakłe, poziome pasy. Jest to zwłaszcza widoczne na ciemnym tle, na jasnym jest praktycznie niewidoczne. Wygląda to mniej więcej tak (chociaż nie, aż tak intensywnie):

clockphase-wrong-1.gif

Sprawdzałem na grach: Wiedźmin 2, Metro 2033, Torchlight 2, Counter-Strike: Global Offensive. Nie zależnie od ustawień szczegółów grafiki, zawsze to wygląda tak samo. Czegoś takiego nie doświadczyłem jedynie podczas gry w Munin (bardzo prosta gra 2D, Steam nie instalował nawet żadnych dodatkowych DirectXów itp.). Wątpię, że komuś te tytuły wiele mówią, ale wydaje mi się, że migotanie występuje kiedy generowane są modele 3D.

Po dłuższym wertowaniu internetu znalazłem informacje o V-Sync. Włączyłem potrójne buforowanie w Couter-Strike’u i faktycznie problem zniknął, ale gra stała się niegrywalna (niestety kursor zaczął jeździć po ekranie jak po lodowisku).

 

Wcześniej ten monitor był podpięty pod GeForce 9600 GT (bez przejściówki) i żadnych takich problemów nie doświadczyłem, a praktycznie wszystkie wątki na forach jakie znalazłem, miały jedną cechę wspólną - monitor z kablem VGA podłączony do wejścia cyfrowego właśnie przez przejściówkę. Jestem ciekawy czy zwykły, nowy monitor z wejściem cyfrowym rozwiąże sprawę, czy może powinienem się zaopatrzyć w coś z odświeżaniem 120Hz?. Chyba, że wina leży w czymś innym. Poszperałem nieco informacji na ten temat w internecie, ale dużo opini zaprzecza sobie nawzajem. Sam niestety nie mam możliwości podpięcia komputera do ekranu z HDMI lub DVI

Jestem też ciekawy na jakiej zasadzie tworzą się te pasy. Kiedy monitor był podpięty pod 9600 GT, przy wyborze rozdzielczości pulpitu miałem ograniczenie do maksymalnej rozdzielczości monitora, a kiedy jest podpięty pod przejściówkę do GTX 960, mam do wyboru wszystkie możliwe z maksymalną obsługiwaną przez kartę graficzną. Do tego kiedy wyłączę komputer monitor pokazuje komunikat o braku sygnału, wcześnie przechodził w stan spoczynku. Czyżby ta przejściówka powodowała zamieszanie w informacjach?

Rozumiem że, sterowniki do karty graficznej są zainstalowane(najnowsze), jak tak to spróbuj z beta sterownikami, zainstaluj najnowszy directx, i zobacz czy gra w trybie okienkowym też tak ma.

i podeślij jeszcze raz zdjęcie, bo coś źle wysłałeś

Sterowniki są. DirectX jest pobierany oddzielnie do każdej gry (tak działają gry na platformie Steam). Z beta sterownikami nie wiem za bardzo jak próbować, bo wszystko do karty graficznej pobiera się automatycznie przez program GeForce Experience. Dodam, że mój znajomy ma tą samą kartę graficzną (i podobną specyfikację komputera), a żadnych sterowników nie instalował i nie ma problemów z obrazem.

 

“Zdjęcie” to natomiast animacja w formacie gif, którą znalazłem w internecie http://www.lagom.nl/lcd-test/img/clockphase-wrong-1.gif. Mniej więcej tak to “paskuje”, tyle że na ciemnym tle gry.

 

Gra w trybie okienkowym zachowuje się tak samo jak w trybie pełnego ekranu.

w geforce exp. wejdź w ustawienia i niżej masz sprawdź aktualizacje i zaznaczasz sterowniki beta, jak znajdzie to pobierz, a jak i tak nie zadziała, wypożyczyć monitor gdzie jest wejście dvi lub hdmi, aby sprawdzić czy będzie normalnie działać czy tak samo.