Migota mi ekran!

Witam, mam problem. Mianowicie, od jakiegoś tygodnia migota mi ekran, co 1 sekundę pojawia się czarne tło. Ten proces trwa jakieś 5min. po czym ustaje. Ja nawet nie grzebałem nic w komputerze itp. to się zrobiło tak samo od siebie. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?

W pierwszej kolejności powinieneś ustalić skąd owo migotanie się wzięło, sprawdź okablowanie, następnie podłącz monitor do innego kompa i sprawdź czy migotanie nadal występuje. Jeśli nie, to powinieneś przetestować kartę graficzną lub podmienić ją na inną.

Zapewne monitor (ew. karta graficzna) umiera. Spróbuj podłączyć inny monitor

Jeżeli podświetlenie od monitora szwankuje, to zapewne siadają

inwertery od lamp podświetlających… czyli serwis…

A więc tak: Nie posiadam drugiego monitora, więc nie mam możliwości podłączyć mojego monitora do innego. Może pogrzebać coś w ustawieniach monitora czy coś? Jestem zielony w tych sprawach, pomóżcie mi!

Dobrze by było ustalić czy to z winy karty graficznej, czy z winy monitora stąd takie a nie inne porady. Puki tego nie sprawdzisz to nie bardzo można coś poradzić bo nawet nie wiadomo czy odesłać monitor do serwisu czy wymienić lub testować kartę graf. Nie sądzę abyś w ustawieniach swojego monitora znalazł coś co zatrzyma owo migotanie. Zacznij od dokładnego sprawdzenia okablowania bo to na prawdę częsta przyczyna rożnych kłopotów z monitorem, sprawdź czy kabel zasilający jest dobrze zamocowany w gnieździe wtykowym, czy coś nie strzela nie iskrzy itp jeśli monitor ma dwa gniazda Dsub i DVI podłącz go przez inne gniazdo odpowiednim kablem lub za pomocą stosownej przejściówki. W ustawieniach windowsowych sprawdź czy monitor pracuje w swojej nominalnej rozdzielczości i przy odpowiednim odświeżaniu(bez kłopotu znajdziesz te parametry w instrukcji obsługi monitora). Potem spróbuj podpiąć monitor na przykład do laptopa pożyczonego od kolegi. Poza tym nie napisałeś nawet czy to LCD/CRT??