Witam. Mam problem z mikrofonem, po całkowitym restarcie komputera i zainstalowaniu wszystkich najnowszych sterowników nie działa. Komputer widzi ten mikrofon, ale nie wykrywa dźwięku. Wie ktoś może co można na to zaradzić?
Hej,
Sprawdź w ustawieniach, czy aplikacje mają dostęp do mikrofonu.
- Jaki to mikrofon?
- Posiadasz komputer stacjonarny czy laptopa?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Cześć, aplikacje nie mają dostępu do mikrofonu. Mikrofon media-tech (bez słuchawek zwykły mikrofon).
Posiadam komputer stacjonarny.
No to to trzeba zmienić na samy początku.
- Czy jak masz podłączony mikrofon, to gdy do niego mówisz, zielony pasek się podświetla?
- Możesz pokazać, jak wyglądają właściwości mikrofonu?
Ok, zmieniłem aplikacje mają dostęp do mikrofonu. Zielony pasek się nie podświetla gdy się coś mówi.
Na początek wyłącz wszystkie efekty dźwiękowe w zakładce Rozszerzenia. Zmniejsz też podbicie wydajności mikrofonu - na razie daj mak +10dB. Czy coś się zmieniło?
Niektóre mikrofony tej firmy posiadają fizyczne przyciski wyciszania.
Więc trzeba go po prostu dodatkowo włączyć ( możliwe też, że jest po prostu uszkodzony sam przycisk lub mikrofon).
Nic się nie zmieniło.
Sam wtyk dociskasz dokładnie do gniazda?
Nie raz nie zawsze chce lekko dojść do końca i trzeba go dokładnie docisnąć.
Tak wykrywa ten mikrofon, ale ale nie wykrywa głosu
Podłącz byłe jakie słuchawki pod to wejście mikrofonowe i uderzając je powinieneś zobaczyć zielone kreski w tym pierwszym oknie, jakie jest na pierwszym screenie jaki dałeś, czyli "dźwięk "-“nagrywanie”-“mikrofon”.
To wyeliminuje uszkodzenie mikrofonu.
Jeśli nadal nie będzie pojawiała się zielona kolumna dźwięku, to będzie znaczyło, że nadal masz coś źle ustawione w systemie.
Poziomy głośności i czułości mikrofonu daj na full.
Poza tym w ogóle ten mikrofon działał ci wcześniej?
Sprawdź jeszcze co się dzieje menedżerze Realteka, jeśli masz akurat jego w systemie.
Jeśli inną kartę to w jej ustawieniach.
Piszesz, że instalowałeś jakieś sterowniki(?) i tak stało się po restarcie komputera?
- Po czym wnioskujesz, że mikrofon jest wyrywany, skoro nie rejestruje dźwięku?
- To jest laptop czy komputer stacjonarny?
- Jeśli stacjonarny, to masz złącza z przodu i z tyłu? Jeśli tak, to do których złącz podłączasz mikrofon?
Media Tech to guwno
Ponieważ jak wejdę w dźwięk -> nagrywanie to jest tam widoczny mikrofon. Komputer stacjonarny, mam z przodu i z tyłu. Podłączam z tyłu, podłączałem z przodu nic się nie zmieniało.
- Próbowałeś ponownej instalacji sterowników?
- A może usuń sterowniki korzystając z menadżera urządzeń - klikasz na karcie dźwiękowej i klikasz Odinstaluj - zaznaczasz, żeby system usunął sterownik. Następnie restart systemu i czekasz, aż system operacyjny sam znajdzie i zainstaluje sterowniki.
Próbowałem to nic nie daje.