Minecraft przyczyną kłopotów z komputerem

Problemem jest to że jak włączam Minecrafa w wersji 1.14.4 (Optifine) do którego przypisałem 7 i więcej GB ram to minecraft po załadowaniu jakiegoś dużego resourcepacka i wejściu na świat bądź serwer wywala do pulpitu przy okazji restartując (przełądowując UI?) mi wszystkie przeglądarki i przeglądarkopodobne aplikacje (np. Discorda) Czym to może być spowodowane?
Minecraft jest uruchamiany na launcherze premium

CPU: AMD A8-7650K
RAM: 2x8GB (1 kość noname druga GOODRAM) DDR3
KARTA GRAFICZNA: MSI GTX 1060 3GB
ZASILACZ: BE QUIET SYSTEM POWER 500W

Sorki że może zadam dziwne pytanie, ale po jakiego grzyba do Mc 7GB RAM?

resource pack, shadery (i w starszych wersjach mody)…

Jaki Windows?
Podasz link do tego resource packa?

Błędem w modach, a obie kości Ram działają? Bo to tez może wyglądać na zapchanie.

Odpal czystego mc - jak działa, to znaczy że to wina modów i/lub tego " dużego resourcepacka".

Dodawaj potem pojedynczo mody i za każdym razem sprawdzaj. Wtedy znajdziesz winowajcę.

Niekoniecznie dwa mody mogą smigac, a razem leżeć i kwiczeć, wzajemna niekompatybilnośc…:wink:

Dlatego musi sobie sprawdzać. Nie napisał ile modów ma, jakich etc więc i tak zostaje mu sprawdzanie po kolei lub ich kombinacji. Ale podejrzewam tego resourcepacka w jakieś absurdalnej jakości.

Okej już wszystko wyjaśniam :slight_smile:. Mody to tylko optifine z texturepackiem VanillaPureBDCraft 512x512 i Shaderami SEUS PTGI E9. Problemem jest przypisanie więcej niż 4 GB RAMU do Minecrafta bo więcej niż 4 powoduje ścinki a więcej niż 6 crashuje grę. Gra crashuje nawet na czystym mc bez modów w przypadku ładowania tej paczki tekstur. Myślę nad formatem dysku z systemem bo wcześniej wszystko było normalnie. Na shaderach czasami pojawia się błąd opengl no memory (coś takiego, nie mogę teraz sprawdzić bo nie ma mnie w domu.

Pisane na smartfonie

Dodam jeszcze że wyłączyłem plik stronnicowania ramu i kompresję ramu bo słyszałem że może to przyśpieszyć rozgrywkę (wyłączyłem to miesiąc temu ok.)

Niby ram działa ale jeden ten noname może już mieć problemy z działaniem. Niestety zbieram na nowy sprzęt i nie zamierzam inwestować zbyt wielu pieniędzy w rozbudowę obecnego.

EDIT: W wolnym czasię zrobię test ramu i zobaczymy czy jest coś nie tak

Okej problem częściowo rozwiązany! Wystarczyło podkręcić procesor z 3.3Ghz do 3.6Ghz i już nie ścina! Resource pack wczytuje się razem z shaderami ale trzeba przypisać aż 9GB ramu!
Zrzut Ekranu:

Texturepack 512x512

A shadery są ciekawe bo przy ich ładowaniu w konsoli było coś takiego:

[11:48:17] [ModularProxy/INFO]: Created: 16384x16384 textures-atlas

EDIT: Jednak to dzięki włączeniu puli stronnicowania ramu)

No, teraz ta gra zaczyna wyglądać przyzwoicie.

Jak idziesz na boxowym chłodzeniu, to uważaj A8 jakoś na ~70 c mają limit.